بازی فکری یعنی فعالیتی که برای سرگرم شدن، انجام و موجب شادی می شود

بازی فکری

بازی یعنی فعالیتی که در زمان خالی برای سرگرم شدن، انجام و موجب شادی می شود. هم به صورت فردی و هم به صورت گروهی می توان بازی کرد اما بهترین ویژگی بازی کردن این است که محدود به چیزی نمی شود و مرز آن به گستردگی تمام دنیاست به طوریکه هر انسانی با هر نژادی، جنسیتی و سنی می تواند به فعالیت بپردازد و از تاثیرات مثبت آن بر روی ذهن، روحیه و زندگی استفاده کند.

بازی فکری

بازی فکری ‍ در عین حال که موجب لذت و شادابی می شود، می تواند فکر، تمرکز و IQ را به چالش بکشد و بر چندین بخش از قدرت ها و توانایی های مغز تاثیر بگذارد. این دسته از بازی ها می توانند انعطاف پذیری به همراه موفقیت را در جنبه های مختلف زندگی پرورش دهند. استفاده صحیح از قابلیت های مثبت پتانسیل ذهنی می تواند عزم راسخی را در وجود هر انسانی ایجاد کرد.

 

درک بازی فکری

بازی های فکری می توانند علاوه بر تقویت مغز، موجب بهبود عملکرد آن شوند. بازی های فکری اصلی ترین هدفشان این است که موجب رشد مهارت تمرکز، توجه و ادراک در همه ی جوانب شوند.

درک بازی فکری به معنای درک صحیح این است که موفقیت تنها در مهارت یا استعداد فیزیکی جسمانی خلاصه نمی شود؛ بلکه به قدرت فکر کردن و تسلط بر ذهن نیز نیاز دارد.

 

تکنیک های آموزش بازی فکری

آموزش بازی فکری، شامل طیف وسیعی از تکنیک هایی است که با هدف افزایش تمرکز، اعتماد به نفس و انعطاف پذیری صورت می گیرد. به عنوان مثال تجسم، ابزار قدرتمندی است که برای تمرین ذهنیت برنده استفاده می شود و به افزایش اعتماد به نفس و کاهش اضطراب در افراد کمک شایانی می کند. علاوه بر این، تعیین اهداف مشخص شده و قابل دستیابی می تواند به آموزش بازی های فکری کمک کند. همچنین این تکنیک ها افراد را قادر می سازد تا ثبات، تمرکز و حس کنترل را در خود ایجاد کنند.

 

تکنیک های آموزش بازی های فکری

 

غلبه بر دیوارهای فکری و ذهنی

دیوارهای ذهنی؛ موانع روان شناختی هستند که مانع از عملکرد طبیعی مغز می شوند و می توانند به صورت های مختلف از جمله شک و تردید نسبت به خود، ترس از شکست یا اضطراب و استرس در عملکرد ظاهر شوند.

با شناسایی و بررسی باورها و الگوهای فکری می توان بر موانع ذهنی غلبه کرد و فشار و اضطراب ناشی از آن را به خوبی کنترل و مدیریت کرد.

یکی از رویکردهای موثر به جهت غلبه بر دیوار های ذهنی، استفاده از جملات تاکیدی مثبت و بازسازی شناختی است که شامل جایگزینی افکار منفی با باورهای مثبت و نیرو بخش می باشد.

غلبه بر دیوارهای فکری و ذهنی

 

توسعه یک ذهنیت برنده

یک طرز فکر برنده با خوش بینی، انعطاف پذیری، دیدگاه رشد محور و عدم قبول انرژی منفی مشخص می شود. این در مورد حفظ یک چشم انداز مثبت، پذیرش چالش ها به عنوان فرصت هایی برای رشد و تداوم در مواجهه با موانع است. ایجاد یک ذهیت برنده شامل ایجاد هوش هیجانی، پرورش خودآگاهی و حس قوی خودباوری است.

افرادی که از ذهیت برنده برخوردارند، می توانند تمرکز خود را بر روی اهداف مشخص شده خود حفظ کنند و با شرایط موجود که دائم در حال تغییر است، سازگار شوند. با عزم و اراده قوی مجددا از شکست پرهیز کنند و چالش های پیش رو را به عنوان موانعی موقتی ببینند که با بررسی دقیق می توانند از پس آن بر بیایند.

توسعه یک ذهنیت برنده

 

روانشناسی بازی فکری

روانشناسی بازی ذهنی به فرآیندهای شناختی و عاطفی زیربنایی می پردازد که بر عملکرد و رفتار تاثیر می گذارد. موضوعاتی مانند انگیزه، خودکار آمدی و طرز فکر بر کسب مهارت و توانایی اجرای آن را بررسی می کند. درک اصول روانشناختی که به نوعی بستر بازی فکری است، بینش های ارزشمندی را برای بهینه سازی در عملکرد ارائه می دهد.

تکنیک های روان شناختی مانند خودگویی و هدف گذاری، نقش مهمی در شکل دهی بازی ذهنی دارند. با استفاده از این تکنیک ها، افراد می توانند انعطاف پذیری ذهنی، اعتماد به نفس و توانایی عملکرد تحت فشار خود را افزایش دهند. روانشناسی بازی ذهنی درک عمیق تری از عملکرد درونی ذهن و تاثیر عمیق آن بر موفقیت ارائه می دهد.

روانشناسی بازی فکری

 

نتیجه گیری: تسلط بر بازی فکری

تسلط بر بازی فکری به نوعی سفری دگرگون کننده است که افراد را برای غلبه بر موانع موجود، غلبه بر محدودیت ها و پیروزی در مواجهه با ناملایمات توانمند می کند. افراد با درک پویایی روانشناختی در بازی، تقویت سرسختی ذهنی و اجرای استراتژی های موثر، می توانند عملکرد خود را در ورزش، تجارت و زندگی شخصی توسعه دهند.

همانطور که در حال تلاش برای تسلط بر بازی های فکری هستید، بهتر است به یاد داشته باشید که بزرگترین پیروزی ها اغلب در راهروهای ذهن به دست می آیند. جایی که انعطاف پذیری، عزم راسخ و باور تزلزل ناپذیر برای شکل دادن به نتایج خارق العاده به هم نزدیک می شوند.

بدانید که قدرت باز کردن قابلیت های بی حد و حصر در اختیار شماست، اما آیا آماده هستید تا آنقدری فکر را ارتقا دهید و پتانسیل فوق العاده ذهنی خود را آزاد کنید؟ انتخاب با شماست و پاداش ها نامحدود است. زمان آن فرا رسیده است که از تغییر دهنده نهایی بازی ـ قدرت فکر خود استفاده کنید.

 

۵
از ۵
۱۴ مشارکت کننده
hooman گفت:
مقاله خیلی خوبی بود
    مدیریت گفت:
    ممنون از توجهتون
    مدیریت گفت:
    ممنون از توجهتون
افلاطون گفت:
دمتون گرم
ماهان گفت:
من که عاشق بازیای فکریم

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش