بازی ها و سیر تکاملی آن ها ، (بازی های دیجیتالی) مختلف

بازی ها و سیر تکاملی گیم ها تا ۱۰ سال آینده

بازی هوشمندانه

به هر حال همه انسان ها می دانند که از مرحله اى به مرحله کاملتر قدم مى گذارند.

در حقیقت عقربه همه دگرگونیها و تحوّلات حیاتى در موجودات زنده جهان، متوجّه به سمت تکامل و مراحل عالیتر حیات است.

بسیاری از گیم ها از جمله گیم های دیجیتال در ایران، اگر چه در حوزه تولید، سن کمی دارند اما در حوزه مصرف قدمتی تقریباً 40 ساله داشته، از مردم ایران تاثیر گرفته و بر زندگی آنها تاثیر گذاشتهاند.

سیر تکاملی گیم ها هنوز در تلفن های هوشمند در حال پیشرفت مداوم هستند و ابعادی به دست آورده اند که هیچ شخصی تصور نمی کند، به طوری که شرکت ها با لوازم جانبی گیم مانند کنترل دستی و سایر دستگاه ها ، از دستگاه های خود پشتیبانی می کنند.

با رشد بسیار سریع و روز افزون تکنولوژی های الکترونیکی و پیشرفته تر شدن سخت افزارهای رایانه های شخصی، کنسول های گیم و دستگاه های همراه، در کنار با تجربه تر شدن گیم سازان جهانی، شاهد تکامل پر شتاب گرافیک و جلوه های تصویری گیم های ویدئویی در مدت کمتر از ۵۰ سال هستیم.

 گیم های ویدئویی که روزی در آزمایشگاه های فوق پیشرفته و مراکز تحقیقاتی، توسط تعدادی دانشمند و ریاضیدان ناشناس به صورت دیجیتالی متولد شدند، امروزه به یکی از رسانه های پر کاربرد سرگرم کننده برای ما بدل شده اند؛ به طوری که حتی زندگی بدون گیم های ویدئویی برای نسل ها امروزی کمی سخت و دور از ذهن به نظر می رسد.

بازی های ویدئویی

 

زمانی که درباره‌ ی آینده‌ ی هر چیزی گمانه زنی میکنید، این احتمال همیشه وجود دارد که تاریخ مصرف پیش بینی شما بعد از مدت کوتاهی بگذرد.

مفهوم پسا آینده‌ گرایی را در نظر بگیرید؛ علی‌ رغم جذابیت عجیب و غریبش، زیبایی‌ شناسی آن نسبتاً قدیمی به نظر میرسد: طرح های هندسی منحنی، تلفن‌ های کوچک و کشتی های هوایی هستهای. این به این دلیل است که این جنبش تحت‌ تأثیر ترند های طراحی و فناوری در دهه ۵۰ و ۶۰ قرار گرفته بود که در آن زمان به آینده دور تعمیم یافته میشد.

 این مشکلی است که گیم سازان در هنگام بحث درباره  شکل گیم ها در یک دهه آینده نسبت به آن محتاط است؛ به‌ خصوص اگر این صحبت قرار باشد ریشه در ترند های فعلی گیم ها داشته باشد.

کریس نواک درباره ی این موضوع میگوید: «شما اگر در نسل‌ های مختلف کنسول‌‌ های گیم به صنعت گیم های ویدئویی نگاه کنید و به چیز هایی فکر کنید که به موفقیت‌ های عظیم یا شکست‌ های بزرگ تبدیل شدهاند، اگر بخواهید اتفاقات نسل بعد را صرفاً بر اساس اتفاقات نسل فعلی پیش‌ بینی کنید، تقریباً همیشه اشتباه خواهید کرد.

 این چیزی است که تاریخ به ما نشان داده است. هیچکس انتظار کنترل های حرکتی را نداشت. هیچکس انتظار هیچ یک از این چیز ها را نداشت.

تاریخ بازی

گیم های سرویس‌ محور

ظهور و رشد بازی های سرویس محوربازی‌ هایی که در طول زمان به‌ روز رسانی‌ ها و محتوای فصلی متعددی دریافت میکنندبه احتمال زیاد در آینده‌ ی نزدیک ادامه خواهد داشت. ویتن پیش بینی می کند: «در آینده، همه بازی ها، بازی های سرویس‌ محور خواهند بود.

 آنها تجربه های زنده هستند و در مورد یک تجربه پیوسته در حال تکامل هستند که از سازنده آغاز شده است اما به همان اندازه برای جامعه ای از بازیکنان ساخته شده است که در طول زمان به تجربه آن می‌ پردازند و باعث تکامل آن میشوند.

بازی سرویس محور

 

ایده این است که آن‌ ها مقصد و تجربه هایی زنده هستند. اما این ترند یا رویه که من فکر می کنم طراحی را تغییر میدهد، نحوه بازی مردم را هم تغییر میدهد، نحوه تفکر آن ها درباره زمان و بازی را تغییر می دهد و من فکر میکنم که این روند در طول ۱۰ سال آینده به رشد خود ادامه خواهد داد لدبتر، همچنین به روز رسانی محتوای ماینکرفت را به عنوان یک مثال مطرح کرد و بیان داشت که این روند همچنان بازی های ...

گاهی شبیه یک آزمایش فکری مبهم باشد. شاید چیز بزرگ بعدی در بازی یک فناوری پوشیدنی باشد که به اندازه لنز های تماسی کوچک است و به راحتی روی انحنای چشم شما قرار میگیرد و به شما این امکان را می دهد که تقریباً بلافاصله به واقعیت مجازی متصل شوید. شاید هم صرفاً به برداشت جدیدی از ژانر تیر اندازی اول شخص مربوط شود که به بازیکنان اجازه می دهد به تدریج محیط‌ های شکننده اطراف خود را از بین ببرند تا جایی که فقط فضای خالی باقی بماند. پیشبینی چنین پیشرفت ها و چنین آینده‌ هایی دشوار است اما یک چیز مسلم است: نسل‌ های گذشته بازی‌ ها حداقل نشان داده‌ اند که تحولات غیر منتظره همچنان و همیشه در کمین خواهند بود.

واقعیت مجازی

لدبتر در انتهای صحبت‌ های خود میگوید: «من گمان می‌ کنم ما قطعاً چیز هایی مانند هوش مصنوعی، متاورس، محتوای بازی و ارائه محتوا را به شیوه هایی که تازه شروع به درک آن‌ ها کردهایم، خواهیم دید.

 فکر نمیکنم تا ۱۰ سال دیگر همه چیز به همین شکل پیش برود بلکه بسیار متفاوت تر از امروز خواهد بود. در واقع، من فکر میکنم که آینده شگفت‌ انگیزی خواهد بود.

بازی و هوش مصنوعی

 

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده
علی اصغر گفت:
عکسای متنتون هم خیلی خوبه ایول
    مدیریت گفت:
    با تشکر از نگاه صمیمانتون
حسین گفت:
ممنون از مقاله مفیدتون
    مدیریت گفت:
    ممنون از توجهتون

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش