بازی ترسناک مجازی ، بازی ترسناک در دنیای خیالی و غیر واقعی

بازی ترسناک مجازی

اگر بخواهیم درباره انواع و اقسام ژانر های بازی ها صحبت کنیم، قطعا بسیار گسترده و بی شمارند؛ اما ژانر بازی که امروز قرار است راجع آن کمی اطلاعات داشته باشیم، بازی ترسناک مجازی است.

 

بازی ترسناک

قدیمی ترین بازی ترسناک مجازی

اگر جزو گیمر هایی باشید که کار کشته و قدیمی به حساب می آیند، باید بازی ترسناک سوئیت هوم (Sweet Home) را به یاد آورید. این بازی در سال 1989 و توسط کمپانی معروف Capcom ساخته شد؛ نکته جالب درباره این بازی ترسناک مجازی آن است که بر اساس یک فیلم ژاپنی (طبیعتا با همین عنوان و اسم) منتشر شد.

داستان این بازی از این قرار است که شما (نقش اول بازی) و تیم مربوطه، که از قضا فیلمساز هم هستید، جهت جستجو و کاوش، به عمارتی قدیمی قدم می گذارید؛ چرا که می دانید در این عمارت مرموز، نقاشی هایی گران بها و قیمتی وجود دارد...غافل از آن که در این عمارت ارواحی ترسناک و حتی شیاطینی متخاصم زندگی می کنند که این تیم باید با آن ها دست و پنجه نرم کنند!

نکته جالب دوم که از نظر شخص بنده باید بدانید، این است که بازی سوئیت هوم، الهام بخش بسیار مهمی برای سری بازی های ترسناک و معروف رزیدنت اویل (Resident Evil) بوده است.

 

بازی سوئیت هوم

سرگرم کننده ترین بازی ترسناک مجازی

بازی ترسناک مجازی بعدی که قرار است درباره آن حرف بزنیم، ممکن است از نظر عموم (و نسبت به خیلی بازی های دیگر) حداقل در ظاهر ترسناک نباشد؛ اما اگر از بعد روانشناسی بخواهیم آن را مورد بررسی قرار دهیم، چیز هایی برای گفتن وجود دارد! اما قبل از آن اجازه دهید سری به تاریخچه و معرفی جزئی آن بزنیم؛ بازی آلن ویک (Alan Wake) در ابتدا در سال 2010 و توسط Microsoft Game Studios انتشار یافت؛ داستان این بازی اینطور است که آلن ویک (شخصیت نقش اول این بازی) که برای تعطیلات و اوقات فراغتیش با همسرش به شهر (خیالی) برایت فالز (Bright falls) واشنگتن رفته است، به ناگه متوجه می شود که همسرش به شکل مرموز و عجیبی ناپدید و گم شده است.

حال، شما هستید و کاراکتری که باید سعی کند پرده از رموز و اسرار این شهر بردارد، به اضافه پیدا کردن همسرش!

 

بازی آلن ویک

 بازی ترسناک مجازی با اتمسفری گوتیک و راز آلود

بازی ترسناک مجازی دیگری که خارج از لطف نیست اگر به آن اشاره کنیم، بازی بلاد بورن (Bloodborne) می باشد. بازی بلاد بورن توسط Software Studio و Sony Entertainment در سال 2015 خلق شده است؛ شخصیت اصلی این بازی در یک شهر ناشناخته با اتمسفری گوتیک با عنوان یارنام (Yharnam) قدم می گذارد... کاراکتری که چه بخواهد و چه نخواهد یک شکارچی محسوب می شود؛ شکارچی که در دل شب و خطر به مسیر خود ادامه می دهد در شهری که تمام ساکنین آن به دلایلی نا معلوم تبدیل به انسان نما هایی با ظاهری عجیب و غریب و خونخوار شده اند.

پس شما به عنوان یک شکارچی وظیفه دارید که دلیل این فاجعه دهشتناک را پیدا کنید، رمز ها و معما ها را حل کنید و از شما چه پنهان که از جان خود در مقابل دشمنان غیر انسانی محافظت کنید!

 

بازی بلاد بورن

سری بازی ترسناک مجازی تپه خاموش

 در مقاله ای که راجع به بازی هایی بود که هیچوقت به سرانجام نرسیدند، یک سری به کونامی (ناشر بازی های سایلنت هیل) و خود سری آخر بازی سایلنت هیل زدیم؛ اما این دفعه نمی خواهیم که به سرانجام تلخ سری آخر این بازی بپردازیم، بلکه می خواهیم به زمانی سفر کنیم که این بازی در اوج خویش به سر می برد! بازی ترسناک مجازی تپه خاموش، نخستین بار در سال 1999 و برای کنسول PS (پلی استیشن) خلق شد؛ در سری اول این بازی ما با کاراکتری همراه می شویم با نام هری میسن (Harry Mason) که به شهر مجازات گونه و خیالی (Silent Hill) وارد می شود؛ چرا که با خود می اندیشد که دختر خوانده اش (شریل) در همین شهر گم گشته است.

شهری که یک تاریخچه نیز دارد، تاریخچه ای همانند تاریکی یک اقیانوس در عمق دل شب! و همین تاریخچه موجب شده است که این شهر تبدیل به یک مکان بدون سکونت، خاکستری و مه آلود شود... و البته هری داستان ما فکرش را هم نخواهد کرد که چه اهریمنی در این شهر به انتظارش نشسته است، اهریمنی که از تمامی کابوس های وی سیاه تر است!

 

بازی سایلنت هیل

بازی ترسناک مجازی همانند یک کابوس کوچک

بازی ترسناک مجازی بعدی و آخرین آن ها، سری بازی های کابوس های کوچک (Little Nightmares) است. شاید اگر اسم این بازی را در اینترنت جستجو کنید و عکس هایش را با چشمان ریز بینتان زیر نظر بگیرید، آنقدر ها نیز در نظرتان ترسناک و تاریک نباشد...در صورتی که اشتباهتان همین است! اگرچه فضای این بازی، فانتزی و کودکانه جلوه می کند، اما اگر سری به خط داستانی پر پیچ و خم و شوم بازی های لیتل نایتمرز بزنید، به احتمال زیاد نظرتان بر می گردد.

پایان هایی شوکه کننده و گاه حتی ناراحت کننده، ویلن (دشمن) هایی بی رحم با ظاهری ترسناک و حتی کاراکتری هایی که در ابتدا مانند دوست شما هستند اما اگر از من بپرسید، می گویم که: بهتر است به همان ها نیز اعتماد نکنید!

فضایی اتمسفریک و تاریک که حس تنهایی را بیشتر از هر وقت دیگری در دل بازیکن زنده می کند و معما هایی که ممکن است حتی هیچوقت حل نشوند؛ تمامی این ها کاملا برازنده اسم و عنوان این سری بازی هستند...پس به عنوان نویسنده این مقاله می گویم که: یک بازی ترسناک مجازی، همانند یک کابوس کوچک.

 

بازی لیتل نایتمرز

 امیدوارم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

نویسنده: میویس.

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده
مهدی گفت:
اوه یادش بخیر آلن ویک یه زمانی چقد بازیش میکردم
    مدیریت گفت:
    بله بازی بسیار جالبی است.
حسین گفت:
بازی ترسناک فقط اوت لست...کاش راجب اونم یه مقاله بذارید
    مدیریت گفت:
    بله حتما به زودی

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش