گیم پلی های مفید و تاثیر آن ها بر روی مهارت افراد جامعه

گیم پلی مفید چگونه است؟

تا به امروز، مقالات زیادی برای گیم پلی ها و ویدئو گیم ها نوشته شده و انتشار یافته است؛ طوری که اگر همین الان موتور جستجو گر گوگل خود را باز کنید و کلمه "گیم پلی" را سرچ کنید، کلی مطلب و مقاله مختلف برای شما نمایش داده می شود.

اما متاسفانه اکثریت آن ها یا به معرفی و نقد این بازی ها می پردازند، یا تنها معایب و آسیب های آن ها را در نظر می گیرند. امروز ما می خواهیم درباره گیم پلی هایی صحبت کنیم که می توانند از خیلی جهات برای افراد مختلف مفید واقع شوند و عملکرد های آن ها را در زمینه های مختلف بهبود ببخشند.

 

گیم پلی مفید

معرفی گیم پلی ها و بازی های مفید

در ابتدا می خواهیم راجع به بازی هایی صحبت کنیم که کمترین افرادی هستند که آن ها را بازی نکرده باشند و یا حداقل اسم آن ها را نشنیده باشند.

برای مثال: گیم پلی پرندگان خشمگین (Angry Bird`s) که ممکن است خیلی ها این بازی را چه در تلفن همراه خود و چه در سیستم، بازی کرده باشند؛ اما بازی انگری بردز واقعا چه فایده ای می تواند برای افراد داشته باشد؟ تصور کنید که به هر دلیلی دچار آشفتگی ذهنی و فکری شده اید، به عبارتی استرس دارید و حسابی کلافه هستید! تلفن همراه هوشمند خود را بر می دارید و این بازی را پلی می کنید، قول می دهم که بعد از مدتی به خود می آیید و می بینید که بدون آن که خودتان نیز متوجه شده باشید دارید بازی می کنید و خبری از آن آشفتگی ذهنی هم نیست!

اگر بازی مشابه دیگری را بخواهم برایتان معرفی کنم، بازی (Crush The Castle) را پیشنهاد می کنم که محیط و عملکردی مانند پرندگان خشمگین را دارد.

 

بازی پرندگان خشمگین

گیم پلی دیگری که وجود دارد، بازی است که قبلا نیز در مقاله بازی های خوب به آن اشاره کرده بودیم، بازی محبوب و معروفی که اگر بخواهیم در یک کلام آن را خلاصه کنیم، می توانیم بگوییم "تلاش برای بقا". احتمالا یک حدسیاتی تا اینجا زده باشید؛ بازی ماینکرفت! و فایده اش؟! این بازی جدا از آن که بسیار سرگرم کننده و ساده است، برعکس خیلی از بازی های دیگر که ممکن است قوانین سختگیرانه و محدودیت هایی در آن ها وجود داشته باشد، در گیم پلی (Minecraft) حد و مرز و محدودیت ها کمتر و حتی شاید بشود گفت که صفر است.

در این بازی، شما می توانید خلاقیت به خرج دهید و جدا از آن، دقت و تمرکز خود را ارتقا دهید...مهارت کار گروهی خود را تقویت کنید و حتی برای افراد کم سن و سال و کودکان، آموزشی باشد در تشخیص اشکال هندسی. قطعا که بازی ماینکرفت تنها شامل همین ها نمی شود و از نظر طرفدارانش مورد های چشمگیر دیگری نیز وجود دارد؛ اما می خواهیم کمی خلاصه تر پیش برویم.

راستی! اگر طرفدار این سبک بازی هستید، گیم پلی (Cube World) را به شما معرفی می کنم.

 

بازی ماینکرافت

 

قطعا برای شما نیز پیش آمده است که در موقعیت هایی قرار بگیرند که سرنوشت آن به شدت به قدرت تصمیم گیری شما وابسته باشد؛ مخصوصا اگر از آن موقعیت هایی باشد که نیاز به تصمیم گیری سریع داشته باشید. ممکن است در این کار مهارت داشته باشید، اما همان اندازه نیز احتمال وجود دارد که در اینطور شرایط حسابی گیز کنید و آشفته شدن ذهنتان را احساس کنید...

خب، اگر مورد دوم هستید، آن قدر ها هم جای نگرانی وجود ندارد؛ تنها کافی است به سراغ گیم پلی (Need for speed) بروید؛ اما به شخصه بازی (Driver) را نیز برای طرفداران این ژانر از بازی پیشنهاد می کنم.

 

بازی نید فور اسپید

در آخر می خواهیم به سراغ ژانری برویم که احتمالا انتظارش نداشته باشید که بخواهد در این لیست قرار بگیرد و سر و کله اش پیدا شود؛ گیم پلی های ژانر اکشن مانند: کال اف دیوتی(Call of duty)  و کامبت مستر (Combat master)!

اما مزایایی که گیم پلی های این ژانر دارند چیست؟

خب باید بگویم که در سال 2014 آکادمی ملی علوم آمریکا بر طبق تحقیقات و پژوهش های خود دریافت که بازی های ژانر اکشن می تواند توانایی افراد را در ادراک الگو ها تقویت کند و جدا از آن، در برخی موارد، نه تنها باعث افزایش خشونت در افراد نمی شود، بلکه حتی می تواند باعث آرامش درونی و از بین رفتن احساسات هیجانی شخص مربوطه می شود.

 

بازی کال اف دیوتی

 

در این مقاله ما تمام سعی خود را کردیم که از دیدگاه و زوایای دیگر نیز به گیم پلی ها و ویدئو گیم ها نگاه کنیم و ارزیابی شان کنیم؛ اما در نهایت نباید فراموش کرد که هر چیزی، حتی بهترین و پر مزایا ترین چیز های دنیا هم اگر از حد و اندازه خود بگذرند، می توانند ضرر و زیان های بی شماری برای طرف مقابل داشته باشند و حتی باعث اعتیاد شوند...

پس فراموش نکنید که بهترین روش برای هر چیزی، همیشه نگه داشتن حد وسط و تعادل است.

نویسنده: میویس.

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده
مهدی گفت:
گیم پلی فقط بازی سوپرماریو رو عشقه
    مدیریت گفت:
    اتفاقا راجع به اون هم قراره مقاله داشته باشیم.
ستاره گفت:
عه نید فور اسپید:) یادش بخیر

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش