شهربازی و تاثیر آن بر جامعه ، شهر بازی های معروف ایران

شهربازی تا چه اندازه می تواند مفید باشد؟

تصور کنید می خواهید با دوستان، خانواده و یا آشنایان خویش برای تفریح و اوقات فراغت از بین مکان هایی مختلف یکی را انتخاب کنید؛ قطعا گزینه "شهربازی" در بین ایده ها و نظرات خواهد بود. اما چرا؟! منظور این است که آیا واقعا شهر بازی می تواند یک سرگرمی مفید واقع شود؟

 

تاثیر شهربازی بر انسان

تاثیر شهربازی بر جسم انسان

بر طبق تحقیقات انجام شده، رفتن به شهربازی ها حتی می تواند برای سلامت جسمانی شما نیز فایده داشته باشد؛ به این شکل که شما سوار بر یک ترن هوایی و یا یک وسیله پر هیجان دیگر می شوید و در همان حین که فریادی از سر هیجان از عمق گلو خارج می کنید، لیپید ها (چربی) نیز می سوزند!

هر چند که شما هر روز قرار نیست به شهر بازی بروید، اما در هر صورت تاثیر خود را می گذارد، ختی شده به صورت موقتی و غیر مداوم.

 

شهر بازی جدید

 

تاثیر شهر بازی بر روان و روحیه انسان

خیلی ساده اگر بخواهیم این مورد را برایتان شفاف سازی کنیم، زمانی که شما وارد یک مکانی همانند یک شهربازی می شوید، محیط و جو این مکان، خواه نا خواه در شما هیجان و شادی ایجاد می کند...ترشح هورمون هایی همچون (آدرنالین)، (دوپامین) و (ایندورفین) که طبیعتا برای انسان واجب است، به روحیه شما کمک بسزایی می کند.

برای افسردگی، اضطراب و استرس، و بسیاری از اختلال های روحی و روانی مفید واقع می شود و حتی می تواند باعث فعال تر شدن شخص مذکور گردد.

 

شهر بازی و روان انسان

خاطره سازی و گذراندن وقت

شما می توانید با خانواده و دوستان به شهربازی بروید و بهترین اوقات خود را بسازید؛ حتی اگر از هیچکدام از وسایل بازی که در شهر بازی ها وجود دارند، لذت نبرید و عملا علاقه ای به سوار شدن آن ها نداشته باشید، امروزه محیط های شهربازی ها آنقدر گسترده و پر از تنوع است که باز هم از بودن در همچین مکانی لذت ببرید و حوصله تان سر نرود...

بسیاری از شهر بازی ها هستند که حتی سر پوشیده اند و همین به این معنا است که از شما در گرما و سرما محافظت می کند.

شهربازی ارم

 

شهر بازی ها سن و سال نمی شناسند

تصور کنید که شما فردی هستید که بر خلاف سن و سال بالایی که دارید، دارای کودک درون فعال هستید اما خجالت می کشید که بخواهید به سراغ بازی کردن بروید؛ در نتیجه انرژی درون بدن شما زندانی می شود و طولی نمی کشد که به سمت و سوی افسردگی سوق پیدا می کنید.

با رفتن به مکانی همانند شهربازی، که اصولا سن و سالی برای تفریح کردن ندارند، شما می توانید این انرژی درونی را تخلیه و آزاد کنید.

 

شهربازی معروف

آموزش کودکان از طریق شهر بازی

امروزه حتی در اکثریت شهربازی ها قسمت هایی ساخته شده اند که فقط مختص به کودکان هستند؛ در این قسمت ها، عموما وسایل بازی کم خطر تر طراحی می شوند تا به کودک آسیبی وارد نباشد.

اما خارج از مسئله بازی، موضوع آموزش نیز مطرح است که در کمال نا باوری این امکان نیز در بیشتر شهر بازی ها فراهم شده است؛ بازی هایی که هدف از طراحی و انتشار آن ها آموزش در حین بازی و سرگرمی کودکان است.

 

شهربازی کودکان

 حال که بحث داغ است و از مزایای شهربازی نیز برایتان گفتیم، فکر می کنم وقتش باشد که یک کمی هم از شهر بازی های معروف ایران بدانیم و با خبر شویم!

 

پارک ارم

خب قطعا پارک ارم جزو معروف ترین شهربازی های ایران است و چه کسی است که تا به حال حداقل اسم آن را نشنیده باشد و یا برای یک بار هم که شده به آن جا نرفته باشد؟!

همانطور که می دانید، پارک ارم واقع در تهران است، این شهر بازی بزرگ و معروف در سال 1350 تاسیس گشت و شاید جالب باشد که بدانید این شهر بازی در نخست، اسمش "پارک خرم" بوده است؛ سپس در سال 1358 نام آن به "پارک ارم" تغییر پیدا کرد.

در این شهر بازی که وسعت و بزرگی آن یک چیزی نزدیک به 72 هکتار است، امروزه یکی از مشهور ترین و شلوغ ترین شهر بازی های ایران است.

 

پارک ارم

پارک ملت

پارک ملت که واقع در شهر مشهد می باشد، از پارک ارم نیز قدمت بیشتری دارد و در سال 1343 تاسیس شده است؛ از این شهربازی نیز به عنوان یکی از پارک های معروف ایران یاد می شود، چرا که خارج از آن قسمت شهر بازی اش، فضای منحصر به فردی دارد برای دوست داران طبیعت و گردشگری.

پس اگر می خواهید که هم آدرنالین و دوپامین خود را تامین کنید و هم از بودن در طبیعت و فضای سر سبز لذت ببرید، بهتان پیشنهاد می کنم که سری به این پارک نیز بزنید.

 

پارک ملت مشهد

 

شهر بازی ایران لند

احتمالا کمترین کسی باشد که بداند شیراز که به تخت جمشید و نارنج و ترنجش معروف است، یک شهر بازی به شدت جذاب نیز درون خودش جای داده است که دانستن راجع به آن خالی از لطف نیست.

شهر بازی ایران لند شیراز، در سال 1394 تاسیس گشت؛ این شهر بازی که از قضا سر پوشیده هم است، امکانات به شدت مفرح و گسترده ای را در خود جای داده است...در همین حد برایتان بگویم که حتی یک فروشگاه خلیج فارس نیز دارد و خیلی از امکاناتش هم رایگان در اختیار مردم قرار می گیرند.

چه چیزی بهتر از این؟

 

شهربازی ایران لند شیراز

ما در این مقاله تمام سعی خود را کردیم که راجع به شهربازی ها، اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم؛ در هر صورت، امید دارم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

نویسنده: میویس.

 

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده
هومن گفت:
مقاله خوبی بود .
    مدیریت گفت:
    ممنون از توجهتون.
مهدی گفت:
پسر عاشق شهربازی ام ولی حیف که کسی پایه نیست
مهسا گفت:
کاش مقاله راجب شهربازی والت دیزنی هم بذارید
    مدیریت گفت:
    بهترین شهربازی های دنیا رو مطالعه کنید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش