فیلم و بازی محیطی و ارتباط آن ها با یک دیگر چگونه امکانپذیر است

فیلم و بازی محیطی و ارتباط آن ها با یکدیگر

هم اکنون، خوشبختانه و یا شور بختانه، در عصری مدرنیته قرار داریم که فناوری حرف نخست را می زند؛ حالا این فناوری کل دنیا را تحت الشعاع قرار داده است، از کار های روزمره گرفته است تا بازی و فیلم هایی که امروزه شاهدش هستیم.

اما امروز قرار نیست درباره تکنولوژی و یا ارتباط آن با جهان امروزی صحبت کنیم؛ بلکه می خواهیم درباره فیلم و بازی محیطی و ارتباط آن ها با یکدیگر حرف بزنیم، در واقع درباره فیلم هایی که موضوع آن ها اشاراتی به بازی یا بهتر است بگویم "بازی های محیطی" دارد، صحبت کنیم...یعنی فیلم و بازی محیطی با هم!

اگر نمیدانید بازی محیطی چیست یک سری به این مقاله بزنید.

 

فیلم و بازی جدید

می دانیم که خیلی از فیلم ها بر اساس بازی ها و یا ویدئو گیم ها اقتباس گرفته و ساخته شدند (و یا بر عکس)؛ اگر بخواهیم برایتان یک مثال هم بیاوریم، می توانیم به بازی تپه خاموش ((Silent Hill اشاره کنیم که بعد ها از روی ویدئو گیم همین بازی، سری فیلم هایش نیز ساخته شدند.

پس این ارتباطی است که در حالت معمول، فیلم و بازی محیطی می توانند با یکدیگر داشته باشند.

 

فیلم و بازی سایلنت هیل

 

اما این تنها پیوندی نیست که فیلم و بازی محیطی را به یکدیگر متصل می کند؛ در واقع می توان گفت که ارتباط بین فیلم ها و بازی ها عمیق تر از این حرف ها است...

چرا که ما حتی بدون آن که متوجهش بشویم، در خیلی از فیلم های امروزی و یا حتی قدیمی تر، شاهد آن هستیم که داخل بسیاری از این فیلم ها به بازی های محیطی نیز اشاره می شود و یا حتی فراتر آن که کل موضوع این فیلم درباره یک بازی محیطی است!

در ادامه بیشتر شاهد معرفی و نقد بسیاری از این فیلم ها خواهیم بود...

فیلم و بازی محیطی جومانجی

در ابتدا می خواهیم به یکی از فیلم هایی اشاره کنیم که چندان جدید نیست و به احتمال زیاد اکثریت شما اسم آن را شنیده اید.

سری فیلم های ابتدایی و قدیمی "جومانجی" که در سال 1995 ساخته و منتشر شدند. این فیلم که در ژانر (فانتزی و ماجراجویانه) می باشد، بر اساس یک کتاب با همین عنوان ساخته شد؛ اما بعد تر و در سال 2017 دنباله این فیلم منتشر شد.

 

داستان این فیلم از آن جایی شروع می شود که شخصیت (آلن پریش) یک برد گیم (جعبه بازی) می یابد و نا خواسته وارد دنیایی خیالی می شود؛ اما تمام چالش ها و عناصر این فیلم ارتباطاتی با "بازی محیطی" بر قرار می کنند.

به شما پیشنهاد می کنم که برای بهتر متوجه شدن بازی محیطی، به سراغ این فیلم (اگر تا به حال ندیده اید) بروید و آن را تماشا کنید.

 

فیلم جومانجی

فیلم و بازی محیطی ماهی مرکب

فیلم و یا بهتر است بگویم سریال بعدی که قرار است در مورد آن صحبت کنیم، سریالی بود که به شدت در زمان انتشار خودش سر و صدا بر پا کرد و در مدت زمان کمی به شدت معروف و مشهور شد.

این سریال بر خلاف فیلم "جومانجی" جزو تازه ساخت ها نیز به حساب می آید...

سریال معروف "بازی مرکب" و یا همان "اسکویید گیم" که در سال 2021 توسط نتفلیکس (Netflix) منتشر شد؛ این سریال که متعلق به کشور کره جنوبی نیز می باشد، درباره تمام چالش هایی است که یک انسان حاضر است بخاطر پول و ثروت، با آن ها مقابله کند. چالش هایی که حتی می تواند جان فرد مذکور را به راحتی آب خوردن بگیرد!

داستان این سریال از این قرار است که گیهون (شخصیت اصلی این سریال)، از نظر مالی شرایط رو به راهی ندارد؛ وی همچنین یک دختر کوچک دارد که باید از پس مخارج او نیز بر بیاید...پس پیشنهاد غریبه ای که یک روز کاملا عادی در ایستگاه مترو رو به رویش قرار می گیرد و به یک چالش و بازی دعوتش می کند در ازای پول را قبول می کند.

این سریال سزاوار آن است که جزو دسته "فیلم و بازی محیطی" قرار بگیرد.

 

بازی ماهی مرکب

 فیلم و بازی محیطی زادورا

فیلم بعدی جزو فیلم های مورد علاقه کودکی خود بنده است...

این فیلم نیز قدمت زیادی دارد و در سال 2005 ساخته و پرداخته شده است. فیلم زادورا (Zathura) که باز هم داستانی تقریبا مشابه به داستان فیلم "جومانجی" دارد، با این تفاوت که جومانجی حالت جنگل گونه و حیات وحش دارد اما زادورا حالت فضایی خود را دارد که به شدت هم آن را منحصر به فرد کرده است.

داستان این فیلم از آن جایی آغاز می شود که دو برادر همانند جومانجی، یک تخته بازی می یابند که بر خلاف تصور خودشان، این بازی، واقعا جان آن ها را به خطر می اندازد و به یک سفر فضایی پر ماجرا می برد.

 

فیلم زادورا

فیلم بعدی باز هم یک فیلم اقتباسی است از روی یک کتاب...

کتابی با عنوان دونده مارپیچ (The Maze Runner) که در سال 2014 از روی آن فیلمی نیز ساخته شد؛ این فیلم نشانگر و نمادیست از یک بازی محیطی در ژانری چالش بر انگیز و پر خطر!

داستان از جایی شروع می شود که تامس (شخصیت اصلی)، به ناگه از خواب بیدار می شود و خود را با تعدادی دیگر از نوجوان ها در مکانی می یابد که شبیه به یک هزارتو است؛ آن ها باید برای نجات جان خود و فرار از این هزارتو، معما ها و چالش ها را پشت سر بگذارند.

 

فیلم دونده مارپیچ

 

ما در این مقاله تمام تلاش خود را کردیم که برای شما ارتباط بین فیلم و بازی محیطی را بیابیم و برایش مثال نیز آوردیم، امیدوارم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

نویسنده: میویس.

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده
مهدی گفت:
یادشش بخیر زادورا وااای بچگیامو زنده کردین
حسین هاشمی گفت:
چه فیلمای باحالی به لیستم اضافه شدن

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش