بازی ویدیویی ، جالب ترین بازی های شبیه سازی شده تا به امروز

بازی ویدیویی شبیه سازی شده

احتمالا تا به حال راجع به بازی ویدیویی شبیه سازی شده شنیده باشید؛ ممکن است حتی در این سبک بازی هایی انجام داده باشید، اما تعریف بازی شبیه سازی شده چیست؟

به بازی هایی که نشانگر فعالیت های روزمره و احتمالی در زندگی واقعی هستند، بازی ویدیویی در سبک شبیه سازی (Simulation Game) می گویند.

 

بازی شبیه سازی چیست

 

اگر بخواهیم برای بهتر متوجه شدن این سبک از بازی مثالی بیاوریم، ساده ترین مثال ممکن بازی های فیفا (Fifa) هستند؛ شما در این بازی ویدیویی نقش فوتبالیست ها را در زمین فوتبال ایفا می کنید.

بازی معروف دیگری که بخواهیم این وسط اسمش را به عنوان مثال بیاوریم، سری بازی های سیمز ((The Sims نمونه دیگری از بازی ویدیویی شبیه سازی شده هستند.

 

بازی سیمز

 

اما امروز ما می خواهیم به جز این ها، بازی های دیگری در این سبک به شما معرفی کنیم؛ شاید بنظر برسد که دیگر از بازی های سیمز باحال تر و محبوب تر هم مگر هست؟!

بله؛ از نظر شخص بنده حتی قدیمی تر از بازی سیمز هم بازی ویدیویی در این سبک وجود دارد...

اولین بازی شبیه سازی شده

باید بگویم که قدمت بازی ویدیویی در سبک شبیه سازی شده، به سال 1958 باز می گردد؛ ویلیام هیگینبو که از قضا یک فیزیکدان نیز بود، اولین بازی در سبک شبیه سازی شده را ارائه کرد.

این بازی با عنوان "تنیس برای دو نفر" طوری طراحی شده بود که به پلیر (بازیکن) اجازه کنترل توپ تنیس را می داد.

 

بازی تنیس برای دو نفر

رو نمایی بازی های شبیه سازی شده

با اینحال که اولین بازی شبیه سازی شده در سال 1958 ساخته و پرداخته شد، اما رو نمایی واقعی و محبوبیت این سبک بازی در دهه 1980 اتفاق افتاد؛ زمانی که فناوری در سیستم ها (خصوصا کامپیوتر ها) پیشرفته تر شد و بازی های ویدیویی در سبک شبیه سازی شده نیز به متنوع تر شدن خویش ادامه دادند.

 

بازی ویدئویی جدید

 

برترین بازی های شبیه سازی شده

1-بازی Farming Simulator

سری بازی های (Farming Simulator) که اولین نسخه آن در تاریخ 14 آوریل سال 2008 ارائه و منتشر شد، جزو معروف ترین بازی ها در دسته شبیه سازی شده می باشند.

در این بازی، شما نقش کشاورزی را دارید که با استفاده از ابزار و وسایل نقلیه خود، به مدیریت مزرعه و کسب و کار مشغول می شوید. قابل ذکر است که حتی در این بازی جذاب، طلوع و غروب خورشید نیز از اهمیت برخوردار است و حتی به این موضوع توجه ویژه ای تعلق گرفته است.

 

بازی farming simulator

 

2-بازی Cooking Simulator

این بازی ویدیویی جالب (که از قضا امروزه نسخه اندرویدش هم موجود شده است) برای نخستین بار در تاریخ 6 ژوئن و در سال 2016 ساخته و انتشار یافت؛ در این بازی شبیه ساز آشپزی، همان طور که از اسمش پیدا است، شما نقش یک آشپز تقریبا تازه کار را دارید که با دستور العمل هایی در اختیار دارد، مواد غذایی و وسایل مختلف آشپز خانه، باید غذا درست کند.

در این بازی ویدیویی، شما در کنار کتاب دستور العمل های موجود برای آشپزی، می توانید از خلاقیتتان نیز سود ببرید یا بهتر است بگویم که این بازی اجازه همچین کاری را به شما می دهد!

 

بازی cooking simulator

 

3-بازی Avakin Life

در بازی (Avakin Life) شما کاراکتر خود را به هر شکلی که بخواهید می سازید، امکانات شخصی سازی در این بازی به شدت متنوع است؛ در واقع بهتر است بگویم که این بازی بیشتر مانند یک شبکه اجتماعی است تا بازی!

شما در این بازی (که البته برای اندروید و گوشی های هوشمند است)، امکانات بسیار گسترده و قابل توجهی دارید؛ از کار کردن در رستوران و کافه گرفته است تا سفر کردن و بر قراری ارتباط با افراد دیگر به صورت آنلاین و...

همچنین باید بگویم که این بازی هم اکنون برای نسخه ویندوز نیز موجود است.

 

بازی avakin life

 

4-بازی Harvest Moon

به احتمال زیاد اشخاصی که کنسول پی اس (پلی استیشن) های قدیمی تر داشته اند این بازی را به یاد آورند؛ بازی جذاب فصل برداشت (Harvest Moon) که برای اولین بار در تاریخ 16 دسامبر سال 2006 و در کشور ژاپن ساخته و پرداخته شد، باز هم در سبک کشاورزی و مزرعه داری است.

اما (از نظر خود بنده) قابلیت هایی که در این بازی وجود دارد، واقعا بدون لیمیت (محدودیت) و بسیار گسترده است؛ البته که در نوع خودش یک سری محدودیت ها دارد اما باز هم چیزی از جذابیت آن در سبک یک بازی ویدیویی شبیه سازی شده، کم نکرده است!

شما در این بازی، به عنوان یک مزرعه دار، به جز کار هایی که یک کشاورز در طول روز باید انجام دهد، باید حواستان به خیلی چیز های دیگر باشد؛ یک طور هایی باید ذکر کنم که این بازی (مخصوصا در اوایل) ممکن است کمی دشوار و سخت باشد برای بازیکن، اما اگر قلق آن را به دست بگیرید، دیگر نمی توانید از آن دست بر دارید...در این بازی حتی فصل ها نیز عوض می شود و به عنوان مثال، در فصل زمستان (همانند دنیای واقعی) شما قابلیت کاشت و برداشت محصولات را ندارید، مگر اینکه یک گلخانه برای خود ساخته باشید.

شما حتی در این بازی قابلیت ازدواج و بچه دار شدن را دارید، فستیوال های مختلفی که در طی سال و ماه شکل می گیرد و از قضا هر کدام تاریخ خاص و مشخص خود را دارد و حتی کاراکتر های دیگر آن شهر که تاریخ تولد مختص به خود را دارند...فکر می کنم همین قدر کافی باشد که بدانید این بازی ویدیویی، لایق آن است که در این لیست قرار بگیرد!

 

بازی harvest moon

 

در آخر، ما در این مقاله تلاش خود را کردیم که یک تعریف کلی از بازی ویدیویی شبیه سازی شده برایتان فراهم کنیم، مثال هایی برایتان بیاوریم و در آخر، برخی از این بازی ها را بهتان معرفی نماییم؛ امید است که از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

نویسنده: میویس.

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده
نریمان گفت:
میمیرم واسه این ژانر از بازیا

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش