بازی های نوستالژی که شما را به سفر های زمانی میبرند!

بازی های نوستالژی

اگرچه که با گذشت زمان و پیشرفت فناوری و تکنولوژی، امروزه بازی هایی پدید آمده‌اند که به شدت فراگیر و محبوب شده‌اند، اما گیمر های قدیمی تر می دانند که در گذشته نیز گیم پلی ها حال و هوای خود را داشتند.

این بازی ها اغلب کودکی، نوجوانی و حتی جوانی برخی ها را ساخته‌اند و در زمان خود نیز به اندازه‌ای که باید محبوب بودند و مورد توجه واقع شدند.

ما امروز در این مقاله قصد داریم که به معرفی (برای گیمر های جدید تر) و نقد این بازی های خاطره ساز و بازی های نوستالژی بپردازیم.

 

بازی های نوستالژی

 

بازی های نوستالژی پلی استیشن (PS)

Grand Theft Auto: London,1969

گیم پلی Grand Theft Auto: London1969 و یا همان اتومبیل دزدی بزرگ در لندن، برای نخستین بار در سال 1999 و در ماه آوریل برای پلی استیشن یک به پدید آمد؛ در هر صورت این نسخه از بازی های جی تی ای جزو اولین نسخه هایی بود که ساخته شده بود، پس اصلا جای تعجب وجود ندارد که بگویم از نظر کیفیت تصویری و گرافیکی جای حرف زیاد دارد (هر چند که در دوره‌ی خود تقریبا بی نقص بوده است)!

حقیقت این است که این بازی اگرچه یک ویدیو گیم نوستالژی محسوب می شود...اما از عیب و ایراد و باگ هایی که داشت نیز نمی توان چشم پوشی کرد. در نسخه اولیه و اورجینال این بازی، خشونت زیادی به کار رفته بود و همین موضوع، حداقل در دوران خود، باعث شگفتی و تعجب و حتی وحشت خیلی ها شد؛ شما در این بازی نقش یک جنایت کار را دارید که به معنای واقعی کلمه، دست به هر کاری می زنید: از قتل (آن هم به شیوه ها و شکل های مختلف) گرفته است تا دزدی و حتی نابود ساختن شهر و وسایل نقلیه؛ البته این نقطه اشتراک سری بازی های GTA است ولی در آن زمان برای خود در حد سری فیلم های اره (Saw) وحشت بر انگیز بود!

 

از این موضوع که بگذریم، گرافیک متوسط و نسبتا ضعیف این بازی، تنها ایراد آن نیست...زمانی که شما سوار یکی از اتومبیل ها می شوید، حتی اگر بخواهید آرام و بدون تصادف رانندگی کنید، تقریبا می توان گفت نشدنی است، پس می توان گفت که کنترل کردن ماشین ها یکی دیگر از مشکلات اصلی این بازی است! حتی زمانی که سوار بر اتومبیلی نیز نیستید کنترل کردن کاراکتر دشوار است، خصوصا زمانی که می خواهید از دست پلیس ها بگریزید.

مشکل بعدی این ویدیو گیم در زاویه دید دوربین است که می تواند به مرور باعث کلافگی گیمر شود...در هر صورت این کاملا بستگی به خودتان دارد که به تمامی این موارد ذکر شده به چشم مشکل نگاه کنید و یا چالش؛ چرا که هدف از نام بردن این بازی، صرفا انتقاد و بد جلوه دادن آن نیست و هر چه که باشد، این بازی یک بازی نوستالژیک است و در لیست بازی های نوستالژی نیز قرار می گیرد.

 

بازی اتومبیل دزدی در لندن

 

Driver1999

بازی بعدی نیز همانند ویدیو گیم قبلی یک بازی پر از چالش و تعقیب و گریز است؛ با این تفاوت که شما به جای آن که در نقش یک جنایت کار باشید، در نقش یک مامور پلیس هستید!

این بازی چه از نظر داستانی و چه گرافیک، در زمان خود واقعا یک بازی بی عیب و نقص به نظر می رسید؛ اما باگ و یا مشکلی که ممکن بود به مرور زمان بازیکن را خسته کند و حوصله سر بر شود، این بود که شما فقط در جاده ها و در اتومبیل بودید...تمامی ماموریت ها شامل رانندگی کردن در اتومبیل هستند و با این که مناظر اطراف (حداقل برای دوره‌ی خود) یک چشم انداز تماشایی به نظر می رسیدند، اما باز هم می توانست خسته کننده شود...اما حداقل می دانیم که برای خیلی ها در دسته‌ی بازی های نوستالژی قرار می گیرد.

 

بازی درایور

 

Tomb Raider1996

از نظر بنده این ویدیو گیم جزو آن دسته از بازی هایی است که واقعا لایق قرار گرفتن در لیست بازی های نوستالژی می باشد؛ اگر چه کمتر کسی است که این بازی را نشناسد و اسم آن را نشنیده باشد و همین امر به خودی خود، خصوصا برای نسخه های اولیه‌ی این بازی باعث نوستالژیک بودنش می شود.

ویدیو گیم Tomb Raider1996 اولین سری از بازی های تامب رایدر بود؛ لارا کرفت (کاراکتر اصلی بازی) دختر ماجراجویی است که همیشه در حال کاوش کردن است و در هر قسمت یا به دنبال چیزی است و یا باید ماموریتی را به انجام برساند، تقریبا می توان گفت که این سری بازی از همان اولش هم دارای شخصیت پردازی و خط داستانی قوی‌ای بوده است.

با اینحال، در هر صورت این نسخه، نخستین سری بوده است و نباید انتظار این را داشته باشیم که از نظر بصری و گرافیکی دارای کیفیت بالایی باشد؛ اما در هر صورت مهم این است که جزو دسته‌ی بازی های نوستالژی قرار می گیرد...

 

لارا کرفت

 

بازی های نوستالژی کامپیوتر (PC)

Chicken Invaders

همان قدر که این بازی می تواند خاطره ساز و نوستالژیک باشد، به همان اندازه نیز عجیب غریب است! خط داستانی به شدت غیر منطقی و عجیبی که پشت این ویدیو گیم قرار گرفته است به هیچ عنوان نرمال و عادی نیست!

تعداد بسیار زیادی مرغ (بله درست می بینید...مرغ!) در فضا وجود دارند که می خواهند سیاره زمین و انسان ها را از بین ببرند؛ کاراکتر شما با یک سفینه به فضا می رود تا اجازه‌ی چنین چیزی را به مرغ ها ندهد...خب، باید بگویم که خودتان تا الان متوجه شده‌اید که چرا می گویم نرمال نیست! جدا از آن، سری اول این بازی از نظر تنوع (چه در تیر اندازی سفینه، و چه در گرافیک و هر چیز دیگرش...) نیز چنگی به دل نمی زند و متاسفانه از یک مرحله‌ای به آن طرف هم به شدت سخت می شود.

با تمامی این ها، باز هم نمی توان منکر این شد که این بازی واقعا خاطره ساز است و مستحق آن است که در لیست بازی های نوستالژی قرار بگید.

 

بازی عجیب غریب

 

Harry Potter

خیلی ها ممکن است در حال حاضر تعجب کرده باشند؛ چرا که هری پاتر شخصیت یک فیلم بود...اما میدانم که خیلی ها نیز میدانند که یک ویدیو گیم با همین عنوان وجود دارد!

جدیدا یک بازی بر اساس هری پاتر ساخته شده است با عنوان (Hogwarts Legacy)؛ خب باید بگویم که منظور من این بازی نیست...اولین بازی‌ای که بر اساس فیلم های هری پاتر ساخته شد، در سال 2001 بود.

قطعا می توان گفت که مجموعه هری پاتر، از کتاب هایش گرفته است تا سری فیلم ها و بعد هم ویدیو گیم‌اش، یک شاهکار است که برای هر نسلی تا حد توان خاطره ساخته است و طرفداران خود را نیز در سر تا سر جهان دارد...

البته قابل ذکر است که این بازی ابتدا برای پلی استیشن ساخته و پرداخته شد و بعد ها یک نسخه هم برای کامپیوتر به بازار عرضه شد.

 

بازی هری پاتر

 

بازی های نوستالژی موبایل و اندروید

Temple Run

در اوایل سال 2011 و 2010 بازی هایی ساخته شدند که صرفا برای تلفن های همراه اندروید بودند و تا آن جایی که در آن دوره تنوع بازی های اندرویدی محدود تر بودند، بساط بازی هایی به میان آمد که هم اکنون جزو دسته‌ی بازی های نوستالژی به حساب می آیند.

 

یکی از این بازی ها، بازی Temple Run بود؛ محیط و اجزای گرافیکی قوی و شخصیت هایی که در یک مارپیچ جهنی گیر افتادند و مدام از دست هیولایی که به دنبال آن هاست گریزانند، تمامی این ها جز به جز در ذهن مخاطب خود حک شدند و خاطره سازی کرده‌اند!

شاید نسبت به بازی های قبلی کمتر نوستالژیک به حساب بیایند اما باز هم نمی توان منکر این شد که در این لیست جای مناسبی برای خود دارند.

 

بازی قدیمی

 

Jetpack Joyride

این بازی نیز همانند بازی قبلی، در یک محیط آزمایشگاهی بی انتها و بی پایان پیش می رود...کاراکتری که وارد این آزمایشگاه می شود و متوجه اتفاقات شوم و منفی می شود، پس تصمیم می گیرد که تا جایی که می تواند نقشه های آن ها را نقشه بر آب کند!

این بازی نیز در بین سال های 2010 و 2011 به پدید آمد و روانه‌ی بازار گردید.

 

بازی خاطره بر انگیز

 

امیدوارم که از خواندن این مقاله لذت کافی را برده باشید و حسابی خاطره سازی کرده باشید. ما در این مقاله تلاش خود را کردیم که لیستی از بازی های نوستالژی را برای شما فراهم کنیم؛ بازی های نوستالژی همان هایی هستند که تا به ابد در ذهن میمانند!

نویسنده: میویس.

 

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده
مهیار گفت:
بازی نوستالژی فقط پک من

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش