گرگراک به چه معنایی است و چگونه به وجود آمده است؟!

گرگراک چیست؟

 

گرگراک یعنی چه؟

به زبان ساده "گرگراک" در زبان لری-بختیاری به معنای آفتاب پرست و یا همان خزنده کوچک است؛ آفتاب پرست در زمینه گنج و دفینه یابی نیز نماد مهمی است و حتی در دوره عیلامیان نیز یک سمبل تقریبا مقدس محسوب می شده است.

البته در مقاله قبلی که درباره "گرگراک و ارتباط آن با گنجشهر" بود، راجع به این موضوع مفصل تر توضیح داده شده است و سر زدن به آن مقاله خالی از لطف نیست!

 

گرگراک و گنج

 

گرگراک چه کسی است؟

در پاسخ این سوال باید گفت که:

گرگراک یا گرگراکی ها عنوانی است که برای تمامی اعضای شرکت "بازی سازان گرد نشین" انتخاب شده است؛ ما گرگراکی ها دقیقا همانند یک آفتاب پرست به دنبال چیز های گران بها و با ارزش هستیم...همچنین شما می توانید بخشی از داستان به وجود آمدن ما را در قسمت پایین بخوانید:

 

(سلام.

ما آرام ترین و بی آزار ترین موجودات کل هستی بودیم؛ اما ناگهان یک روز از خواب برخاستیم و متوجه شدیم که متاسفانه دشمن هر چه که داخل خزانه خود داشتیم را به غارت برده است!

سیاره ما چند کشور داشت و نام کشور ما نیز "گرگراک" بود...وقتی به خود آمدیم چاره‌ای جز فرار نیافتیم، چرا که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتیم و مجبور بودیم که کشور و سیاره خود را ترک کنیم؛ تنهای کاری که از دستمان بر می آمد این بود که همان چیز هایی که برایمان باقی مانده بود را نیز با خودمان ببریم.

ما به ناچار کل کهکشان راه شیری را زیر و رو و جستجو کردیم و چندین و چند روز آواره و بی خانمان بودیم؛ تا این که بلخره توانستیم سیاره زمین را بیابیم...سیاره زمین از خیلی جهات شبیه به سیاره خودمان بود و همین باعث شد که همان زمین را بر گزینیم!

اما مشکلی که وجود داشت این بود که زمین آن قدر بزرگ نبود که بشود تمام مردم گرگراک را در آن جا کرد؛ مدتی گذشت تا ما توانستیم در این سیاره برای خود خانه‌ای دست و پا کنیم و بعد متوجه شدیم که در همان جایی که ما مستقر شده‌ایم، که مردم آن جا به آن "زاگرس" می گویند، طلای ما بسیار ارزشمند است و آن طلا ها را از چشم آدمی پنهان نمودیم. مدت ها گذشت و شرایط اقتصادی ایران (نام کشوری که در آن می زیستیم) بد و بدتر شد و حتی فاجعه بار تر از آن این بود که ما فراموش کرده بودیم که طلا های خود را کجا پنهان کرده‌ایم!

پس تصمیم گرفتیم که از شما انسان ها نیز کمک بخواهیم که در پیدا کردن دو کیلو طلای پنهان شده به ما یاری برسانید و در نهایت هر کس که بتواند طلا ها را بیابد، خودش نیز صاحب آن دو کیلو طلا خواهد شد!)

 

گرگراک و گنجیابی

 

هدف گرگراک چیست؟

متاسفانه امروز جامعه و جوامع به جایی رسیده‌اند که به علت پیشرفت فناوری و رونق پیدا کردن بازی های مجازی، تبدیل به یک جامعه انزوا طلب و بی تحرک شده است.

شرکت بازی سازان گرد نشین که متشکل از نیرو های متخصص می باشد، با کمک بزرگان و مسئولان استان البرز با هر آن چه که توان نامیده می شود، قدم در مسیر بازی سازی گذاشته است و امید دارد که بتواند نسل جوان و جوان تر را نیز وادار به پویش و هدفمند بودن کند.

 

ما قصد داریم که برای نخستین بار در ایران برای ساختن پلی بین جوانان و جهان اطراف (به جای دنیای تکنولوژی و فناوری) آن ها را به دنیای بازی های محیطی و حتی فراتر از آن، به چالش کشیده شدن توسط معما های موجود در بازی های خویش، بسازیم.

جامعه امروزی نیاز دارد به تحرک؛ حالا این تحرک می خواهد جسمانی باشد و یا ذهنی و حتی هر دو را شامل شود...

 

هدف گرگراک

 

برنامه های بازی سازان گرد نشین (گرگراک)

1-به معضل اشتغال به صورت تخصصی نگاه کنیم.

2- نشاط و شادابی را به جامعه تزریق کنیم .

3-در پی ترویج و فرهنگ سازی با متد روز باشیم .

4-دوستی را ترویج دهیم؛ ما ایرانییم پیام آور صلح!

5-کشف استعداد هایی که بلقوه خاموش هستند .

6- در جهت رشد صنعت گردشگری قابی ماندگار از خود بجای بگذاریم .

7- آموزش یکسان و صد البته  رایگان در سطوح مختلف در دسترس هر کس که نیاز دارد قرار بدهیم .

8- و در آخر نیت داشتیم تمام این موارد را در قالب یک بازی بگنجانیم ضمن اینکه باید  برای این موضوعات هم راه کاری می تراشیدیم:
الف) فاکتور شانس را حذف کنیم .

ب) برای تمامی افراد در هر رنج سنی شرایط مناسب با هر سن را فراهم کنیم (درست است که نیت ما دسته بندی جوان است اما تجربه در کنار جوانی عامل رشد است) .

ج) ما یک جامعه اسلامی هستیم و در فرهنگ و تمدن ایران زمین  بانوان جایگاه ویژه ای دارند پس باید برای راحتی خواهران و مادرانمان هم نیم نگاهی به مشکلات آنها داشته باشیم .

 

بازی سازان گرد نشین و گرگراک

 

جمع بندی

در این مقاله ما تلاش خویش را کردیم که معنای کلمه گرگراک، بخش های جزئی از تاریخچه آن، ارتباط آن با بازی و هدف بازی سازان گرد نشین و... را برای شما عزیزان شرح دهیم.

امیدوارم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید و بخشی از سوالاتتان به جواب رسیده باشد.

نویسنده: میویس.

 

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده
hooman گفت:
خوب و آموزنده ....
ممنون از تلاش شما برای آگاهی مردم.
    مدیریت گفت:
    ممنون از دیدگاه و نظرتون.
آوان گفت:
لرستانو عشقههه
سعید گفت:
اسم مجموعتون جالبه .امیدوارمموفق باشید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش