انواع بازی های گروهی ، به همراه دوستان و خانواده!!

انواع بازی های گروهی

دنیای بازی ها، دنیایی است که در آن بن بستی وجود ندارد. دنیایی است که هر رویا و آرزویی در آن شدنی و ممکن است...

برای همین هم این دنیای شیرین برای همه افراد لذت بخش و زیبا است؛ چه بسا بتوان رویا ها را با عزیزان و آشنایان به دنیای واقعی دعوت کرد. همان طور که بالاتر گفتیم، دنیای بازی، تنها دنیایی است که در آن محدودیت و قانونی وجود ندارد... پس می شود به راحتی با هر شخص که دلمان خواست، قدم در این دنیا بگذاریم.

یکی از راه هایی که می توان برای ساعت ها خویشتن را از هر مشغله فکری و موضوع آزار دهنده‌ای رها ساخت، بازی کردن به شکل گروهی است.

انواع بازی های گروهی برای همین ساخته شده‌اند که تجمعی بسازد از چندین و چند ذهن آشنا و حتی غریبه!

 

انواع بازی های گروهی

 

قصد ما از نوشتن و قرار دادن این مقاله، پیشنهاد چند بازی دسته جمعی است که شما عزیزان می توانید در اوقات فراغت خود به همراه دوستان و یا خانواده خود به آن ها بپردازید.

اما بهتر است قبل از معرفی و پرداختن به انواع بازی های گروهی، سری به فوایدی که این دسته از بازی ها می توانند برای ما انسان ها داشته باشند بزنیم.

انواع بازی های گروهی و فواید آن

انواع بازی های گروهی برای کودکان: کودکی و خردسالی سن مهمی است که کودک در این سنین، مهم ترین مهارت ها را می آموزد. بازی های گروهی برای کودکان، می توانند موجب کسب مهارت های والا و زیادی شوند. به عنوان مثال، کودک می تواند از همان سن پایین، مهارت اجتماعی و حل مسئله را درک کند و بیاموزد. همچنین می تواند موجب بهبود عملکرد های حرکتی، فکری و ذهنی کودک شود و یا آن ها را تقویت کند.

انواع بازی های گروهی برای افراد بزرگسال: تصور کنید که یکی از عزیزان شما دچار اختلال های روحی و یا افسردگی شده است؛ تصمیم دارید به او کمک کنید اما نمی دانید چطور و چگونه؟! بهترین راه برای از بین بردن افسردگی، بودن در جمع هایی است که هیجان و شادی در میانشان وجود داشته باشد. و برای ایجاد یک هیجان، یک بازی هیجان انگیز نیز لازم است! پس می توانیم این گونه برداشت کنیم که انواع بازی های گروهی، برای افراد بزرگسال می تواند موجب شادی، دوری از استرس و افسردگی، ایجاد صمیمیت و... شوند.

 

فواید بازی های گروهی

 

انواع بازی های گروهی و دسته جمعی برای کودکان:

حالا که از فواید این سبک از بازی ها گفتیم، زمان معرفی کردن آن ها رسیده است؛ اگر برای کودک خود به دنبال چند بازی گروهی می گردید، ما بهترین آن ها را هم اکنون به شما معرفی خواهیم کرد:

 

بازی پانتومیم و یا ادا بازی:

فکر نمی کنم کسی وجود داشته باشد که با بازی پانتومیم و یا ادا بازی آشنا نباشد، اما برای محض احتیاط، خلاصه‌ای از این بازی را برای شما به مطلب اضافه می کنم؛ پانتومیم به همان اندازه‌ای که بازی آسانی است، بسیار لذت بخش نیز می باشد. برای این بازی به افراد زیادی نیاز نیست و به صورت چهار نفره هم می توان آن را انجام داد؛ افراد دو به دو می شوند و گروه رقیب، به گروه دیگر می گوید که چه نقشی را بازی کند. اگر فرد بازیکن بتواند برای هم گروهی خود و تا قبل از آن که زمان تعیین شده به پایان برسد، مفهوم نقش خود را برساند و هم گروهی‌اش حدس درست را بگوید، یک امتیاز مثبت را کسب می کنند و از گروه رقیب جلو می افتند.

 

بازی پانتومیم

 

بازی گوش به زنگ:

برای این بازی بهتر است که تعداد افراد بیشتر از سه نفر باشد؛ در ادامه شما می توانید هم نسخه آماده این بازی را از فروشگاه ها خریداری کنید و یا خودتان به راحتی آن را بسازید. شما نیاز به 60 عدد کارت مستطیل شکل دارید که روی هر کدام از آن ها از یک تا پنج عدد میوه نقاشی کشیده باشید. بعد، در ابتدای بازی، به صورت مساوی، کارت ها را میان کودکان پخش کنید؛ هر دوری که می گذرد، بازیکنان باید به ترتیب یک کارت را بیرون بی اندازند. از همین جا است که جمله ( گوش به زنگ) معنا و مفهوم پیدا می کند... به محض آن که تعداد میوه های روی کارت ها به پنج رسید، هر کودکی که سریع تر تشخیص دهد، با گفتن (زینگ) و یا فشردن زنگ مخصوص خود بازی، صاحب آن کارت می شود و در نهایت هر بازیکنی که بیشترین تعداد کارت را جمع آوری کرده باشد، برنده این بازی هیجان انگیز است.

 

بازی گوش به زنگ

 

بازی رنگ آمیزی:

برای این بازی تعداد بیشتر از یک نفر باشد، کافی است؛ هر کدام از کودکان باید یک کتاب رنگ آمیزی و یا یک نقاشی آماده داشته باشند، به همراه مداد رنگی و یا وسیله‌ای که بتوانند با آن رنگ آمیزیشان را انجام دهند. شما به عنوان والدین و یا یک شخص دیگر می توانید نقش داور را ایفا کنید؛ به این شکل که شما زمانی را مشخص می کنید و کودکتان باید در طی این زمان رنگ آمیزی خود را به اتمام برسانند. در نهایت هر کسی که زودتر رنگ آمیزی‌اش را به پایان برساند و یا تمیز تر و زیبا تر این کار را کرده باشد، برنده این بازی است.

 

بازی رنگ آمیزی

 

 

انواع بازی های گروهی برای بزرگسالان:

 

چشمک مرگ:

 این بازی وابسته به تعداد بازیکنان می باشد؛ یعنی هر چقدر تعداد بازیکنان بالاتر باشد، تعداد کاغذ های سفید نیز باید بیشتر باشد. حالا از بین این کارت های سفید، دو عدد جدا می شود و بر روی آن ها، (قاتل) و روی کارت دیگر (کارآگاه) نوشته می شود. این کارت ها به صورت رندوم و تصادفی بین اعضای بازی پخش می شوند و فردی که کارت قاتل را دریافت می کند باید به صورت پنهانی به بقیه بازیکنان چشمک بزند. افرادی که قاتل به آن ها چشمک می زند، درواقع به قتل می رسند و کسی که کارت کارآگاه را دریافت می کند مسئولیت دارد که قاتل را بیابد و اگر به درستی این کار را انجام دهد، برنده می شود و قاتل برای دور بعدی باید نقش کارآگاه را بر عهده گیرد.

 

بازی چشمک

 

بازی (بله-نه) به صورت معکوس:

این بازی به تمرکز بالایی احتیاج دارد و همچنین بسیار هم هیجان انگیز است. ابتدا یکی از افراد را به عنوان (سوال کننده) انتخاب می کنیم و بقیه افراد باید به سوالات او پاسخ دهند؛ سوال ها باید طوری باشند که فرد مقابل بتواند با (بله-خیر) جواب بدهد. همچنین سوال ها باید به صورت پی در پی و با سرعت زیاد پرسیده شوند تا چالش برانگیز تر باشد. حالا افرادی که از آن ها سوال پرسیده می شود، باید سوالات را به صورت معکوس پاسخ دهند و در غیر این صورت، بازنده خواهند شد!

 

بازی بله خیر معکوس

 

شما همچنین می توانید مقالات زیر را مطالعه کنید:

 

بازی های معمایی

بازی های محلی و عشایری

تخته نرد و تاریخچه آن

شطرنج و تاریخچه آن

بازی فکری چیست؟

انواع بازی های گروهی و دورهمی

 

امیدوارم که از خواندن این مقاله با عنوان (انواع بازی های گروهی) لذت برده باشید.

نویسنده: میویس.

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش