بازی های معمایی |بهترین بازی های معمایی کنسولی و اندروید کدامند؟

بازی های معمایی

همه ما می دانیم که بازی های معمایی، بازی هایی هستند که بسیار پر طرفدار بوده و اتفاقا بسیار هم مفید هستند. بازی در ژانر معمایی، بازی‌ای است که باعث می شود مخاطب یا همان بازیکن (پلیر) فکر و ذهنش به چالش کشیده شود و هدف این بازی ها نیز همین است.

امروز و در این مقاله، می خواهیم درباره برخی از این بازی ها صحبت کنیم و به معرفی و نقد آن ها بپردازیم تا دوست داران این سبک از بازی را نیز در نظر گرفته باشیم.

 

بازی های معمایی

 

بهترین بازی های معمایی اندرویدی 

 

Mini Metro

بازی مینی مترو یک بازی بسیار چالش بر انگیز است و همین هم باعث شده در لیست بازی های معمایی قرار گیرد؛ این بازی در سال 2015 و برای پلتفرم های اندروید، آی او اس و ویندوز منتشر شد. سبک این بازی، جدا از معمایی و فکری بودن، شبیه ساز نیز می باشد که بر جذابیت این بازی افزوده است. بازی طوری پیش می رود که در حین این که آسان به نظر می رسد اما بازیکنان خود را با چالش های بسیاری روبرو می کند.

در این بازی شما باید مدیریت و طراحی سیستم راه های مترو را در دست بگیرید؛ هر مرحله از این بازی، راه های متروی یک شهر را در اختیار بازیکن قرار می دهد و هر مرحله نیز شما را با چالش های بیشتری مواجه می کند.

سازنده این بازی، با این که طراحی گرافیکی بازی را چندان دل چسب پیش نبرده است، اما موفق شده است که جذابیت های زیادی به این بازی بی افزاید و تا حدی یک بازی اعتیاد آور را خلق کند.

شما با این بازی می توانید ساعت ها خود را سرگرم کنید بدون آن که احساس خستگی و یا دل زدگی نسبت به این بازی پیدا کنید و در کنارش، فکر خود را نیز به چالش بکشید.

 

بازی مینی مترو

 

Twelve Minutes

این بازی، علاوه بر معمایی بودن، ژانر ماجراجویی و جنایی را نیز در خود جای داده است و برای دوست داران ژانر کارآگاهی بسیار جذاب است. در این بازی شما و یا حداقل کاراکتر بازی شما، در یک چرخه تکراری از اتفاقات و رخداد ها گیر افتاده است؛ در کنار آن که شما باید با چالش ها و معما های گوناگونی دست و پنجه نرم کنید، انتخاب های زیادی نیز در اختیار دارید برای آن که بازی را جلو ببرید و از این جهت، محدودیتی ندارید.

اگر چه ممکن است که داستان این بازی از نظر برخی از مخاطبان خود کلیشه‌ای باشد و در هر بازی و ویدیو گیم دیگری همانندش بسیار وجود داشته باشد، اما در نهایت این بازی موفق شده است که مخاطبان و طرفداران خودش را داشته باشد. پایان بندی بازی هم برای پلیر های خود میخکوب کننده و فراموش نشدنی خواهد بود!

 

بازی معمایی جدید

 

Underground Blossom

در این بازی ما با یک خانواده آشنا می شویم؛ خانواده وندربوم که در ظاهر شاید یک خانواده معمولی به نظر برسد اما آیا واقعا حقیقت ماجرا همین است؟!

بازی به گونه‌ای پیش می رود که مخاطب بعد از دقایقی بازی کردن، متوجه خواهد شد که همه چیز صرفا فقط حل کردن معما ها و پازل ها نیست؛ بلکه درک کردن داستان پردازی و رخداد هایی که پیش آمده نیز مهم است. داستانی که به راحتی برای مخاطب خود آشکار نخواهد شد و همانند یک راز در دل بازی مخفی شده است.

این بازی در کنار چالش های بسیاری که در خود جای داده است، به هیچ عنوان خسته کننده نیست و بر عکس با معما هایی که پیش روی شما می گذارد بیشتر ترغیب خواهید شد که سر از راز بزرگ این بازی در بیاورید!

 

شما همچنین می توانید در صورت علاقمند بودن، مقالات زیر را مطالعه کنید:

بازی فکری چیست؟

معما و تاریخچه آن

بازی های نوستالژیک

گیم فیکشن چیست؟

بازی های ویدیویی شبیه سازی شده

جذاب ترین گیم پلی ها

 

دانلود بازی معمایی برای گوشی

 

بهترین بازی های معمایی کنسولی 

 

We Were Here Before

احتمالا برخی از شما خوانندگان عزیز، از روی اسم این بازی متوجه شده باشید که با یک بازی‌ای روبرو هستید که جدا از معمایی بودن، ترسناک نیز می باشد. مکانی که کاراکتر شما در آن قرار دارد، (کستل راک) نام دارد؛ مکانی پر رمز و راز که وحشت از سر و روی آن آشکار است!

در واقع شما در این مکان زندانی شده‌اید اما نه به تنهایی... شما و زندانی دیگر این بازی، باید با کمک یک دیگر معما ها را حل نموده و پشت سر بگذارید تا شاید بتوانید راه فرار را نیز پیدا کنید. این بازی به صورت غیر مستقیم از بازیکنان خود شکیبایی را خواستار است؛ چرا که در ابتدای بازی ممکن است کمی حوصلتان سر برود، اما روند بازی همین طور باقی نخواهد ماند و هر چه بیشتر از شروع شدن این بازی بگذرد، علامت سوال های بسیاری را برای بازیکنان خود ایجاد می کند که همین هم باعث ترغیب شدن آن ها به ادامه بازی خواهد شد.

همچنین این بازی، یک بازی جدید به شمار می رود و در سال 2022 منتشر یافته است.

 

بازی we were here before

 

The Turning Test

داستان این بازی از این قرار است؛ گروهی محقق برای تحقیقات خود به ماه سفر کرده‌اند، با گذشت چند وقت مشخص می شود که اعضای این گروه به شکل عجیب و مرموزی ناپدید گشته‌اند. حالا نوبت به کاراکتر شما است که پا در این داستان پر هیجان بگذارد!

این کاراکتر که (اوا) نام دارد به دنبال گروه تحقیقاتی که هم اکنون ناپدید شده‌اند و بررسی اوضاع، به سمت ماه روانه می شود؛ از این جا به بعد داستان، شما به عنوان یک پلیر کاملا متوجه خواهید شد که وضعیت اصلا عادی نیست و همه چیز شکل مرموز و ترسناکی به خود می گیرد. پازل ها و معما های این بازی در حین این که می توانند تا حدی پیچیده به نظر برسند، اما داستان پردازی طوری پیش می رود که مخاطب خسته نشود و کاملا بالانس شود.

این بازی که در لیست بازی های معمایی قرار گرفته است نیز در سال 2020 به انتشار رسید.

 

بازی the turning test

 

Super Liminal

بازی سوپر لیمینال می تواند با تمامی بازی هایی که امروز در این مقاله به شما معرفی کرده‌ایم تفاوت داشته باشد؛ نقطه اشتراک این بازی با بازی های قبلی این لیست، معمایی بودنش است اما این بازی تمام خودش را می کند تا مخاطبش را گمراه کند!

این بازی نهایت تلاشش را می کند که ذهن شما را به بازی بگیرد و آن را فریب دهد؛ چرا که محیط اطراف شما (و یا بهتر است بگویم کاراکتر شما) به صورت مداوم در حال تغییر است و همین نیز یکی از عواملی است که باعث می شود شما احساس کنید که در این بازی بر روی هیچ چیزی تسلط و کنترل ندارید.

تنها چیزی که می تواند در بازی سوپر لیمینال به شما کمک کند، زاویه دید های مختلفی است که باید با استفاده از آن ها کلید حل پازل های بازی را پیدا کنید.

هر چند... زاویه دید گسترده در تمامی بازی های معمایی به درد شما خواهند خورد!

 

بازی سوپرلیمینال

 

جمع بندی

بازی های معمایی جزو محبوب ترین ژانر های بازی و ویدیو گیم ها هستند؛ اگر شما نیز طرفدار این سبک از بازی ها باشید، قطعا از مقاله امروز لذت برده‌اید.

همچنین بازی های معمایی در هر سبکی که باشد می تواند با استفاده از به چالش کشیدن ذهن و فکر مخاطبان خود، برای آن ها بسیار مفید واقع شود و باعث پویایی مغز آن ها در حل مسائل مختلف شود. بازی های معمایی به ما کمک می کنند که در زندگی روزمره راحت تر بتوانیم مسائل را پشت سر بگذاریم و مهارت هایی نیز کسب کنیم.

 

در نهایت امیدوارم که از خواندن این مقاله که درباره بازی های معمایی بود لذت برده باشید.

نویسنده: میویس.

 

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش