گنج یابی در بوستان های شهر کرج به چه صورت و چگونه است؟

گنج یابی چیست؟

یکی از موضوعاتی که بشریت از دیرباز تا کنون به صورت غریزی در جستجویش بوده است، گنج و گنج یابی می باشد.

دفینه یابی دقیقا همان کاری است که از کودکی و در حالی که در رویا پردازی خود غرق شده‌اید، انجامش می دهید! گنج یابی اشاره‌ای به اشیای گران بهای زیر خاکی دارد...

 

اما تعریف درست زیر خاکی چیست؟!

جویندگان گنجی که به دنبال گنج ها و گنجینه ها می گردند، به این گنج ها زیر خاکی می گویند؛ با توجه به آن که محل دقیق این دفینه ها مدام به دلیل تغییرات جغرافیایی عوض می شود، کار را برای جویندگان گنج سخت تر می کند.

 

گنج یابی چیست

 

 

کاربرد نقشه ها در گنج یابی چیست؟

همان طور که بالا تر توضیح دادیم، محل دقیق دفینه ها پی در پی در حال تغییر کردن است، پس نقشه ها برای یافت کردن این دفینه های زیر خاکی در گنج یابی الزامی است.

اکثر این نقشه ها با دادن مختصات جغرافیایی و گاهی اوقات نیز ریاضی، کار را برای جویندگان گنج امکان پذیر می کنند.

 

نقشه ها در گنج یابی

 

نقش گنج یاب ها در گنج یابی

گزینه بعدی که امروزه حتی بیشتر از نقشه برای هر خواهان گنجی نیاز است، وسیله های گنج یاب هستند؛ این گنج یاب ها انواع مختلفی را شامل می شوند، به عنوان مثال: طلا یاب ها، فلز یاب ها و گنج یاب ها.

این دستگاه های گنج یاب طوری طراحی شده‌اند که قادر به تشخیص فلز و طلا هایی هستند که زیر خاک دفن شده‌اند؛ همچنین می توانند فلز ها و طلا ها را از فلزات بی ارزش متمایز و تشخیص دهند.

این گنج یاب ها مدل های متفاوتی دارند؛ مانند: فلز یاب های تصویری، ماهواره‌ای (که البته کذب هستند و راهی برای کلاهبرداری ‌اند!) و...

 

گنج یاب چیست

 

گنج یابی و ارتباط آن با بازی محیطی

اگر قبلا مقاله (بازی محیطی چیست؟) را مطالعه کرده باشید، می دانید که این سبک از بازی زیر شاخه و انواع مختلفی را شامل می شود؛ یکی از این زیر شاخه ها، بازی پیدا کردن گنج است.

در این سبک از بازی شما به عنوان یک بازیکن وظیفه دارید که با حل کردن معما ها و چالش های پیش رو، به اضافه جستجو کردن به دنبال نشانه های موجود، گنج مورد نظر را بیابید...

نا گفته نماند که این سبک از بازی بسیار محبوب و هیجان انگیز است!

 

بازی محیطی گنج چیست

 

ارتباط گنج یابی با گرگراک

شرکت بازی سازان گرد نشین (گرگراک) با هدف پرورش و توسعه بازی های محیطی، برای نخستین بار در ایران، یک بازی محیطی در سبک گنج یابی را طراحی و راه اندازی کرده است؛ در این بازی گنج یابی شما باید با توجه به راهنمایی ها و نشانه ها به دنبال گنج کارت خود بگردید.

این چالش ها ابتدا در شهر کرج آغاز شده‌اند اما به زودی زود در سراسر ایران راه اندازی خواهند شد؛ این بازی در محیطی باز همانند پارک و بوستان های محله های مختلف کرج برگزار می شوند و گنج کارت ما نیز دارای 2 میلیون تومان جایزه است!

تا کنون از صد مرحله این چالش (که با عنوان چالش صد مرحله‌ای گنجشهر) شناخته می شود، سه مرحله آن برگزار شده است...

گرگراک با هدف ایجاد تحرک و دور کردن نسل جوان و نوجوان از گوشه گیری و همچنین ساخت یک تجربه هیجان انگیز برای جامعه ایرانی، این چالش ها را با کمک متخصصین بازی سازان گرد نشین طراحی کرده است؛ همچنین ما امید داریم که بتوانیم این سبک از بازی ها (انواع بازی های محیطی) را در ایران ارائه دهیم.

 

چالش گنج یابی

 

فواید بازی های محیطی

جدا از ایجاد تحرک در بین افراد جامعه (که امروزه متاسفانه به دلیل وجود فضای مجازی و پیشرفت تکنولوژی تقریبا به صفر رسیده است)، بازی های گنج یابی و محیطی می توانند موجب ارتقا در سطح جستجو و بالا تر رفتن اطلاعات عمومی، بر قراری ارتباط و ایجاد تعامل در بین افراد مختلف در اجتماع شود؛ برای نسل جدیدی که هیچ تجربه‌ای از بازی های پر شور و هیجان قدیمی ندارند، می تواند حتی یک تجربه جدید را بسازد و برای افراد مسن و قدیمی تر یک نوستالژی و یاد آور خاطرات خوش گذشته باشد.

بازی های محیطی هیچ محدودیتی ندارند؛ نه محدودیت جنسیتی، نه زمانی و مکانی و نه محدودیت سنی!

 

چگونه می توان در این چالش های گنج یابی شرکت کرد؟

به راحتی!

شرکت در این بازی نه هزینه‌ای دارد و نه مسیر سخت و خطرناکی دارد؛ تنها کافی است سری به پیج اینستاگرام گرگراک بزنید و استوری ها و پست ها را دنبال کنید، به زودی زود قسمت بعدی چالش ما برگزار خواهد شد!

جمع بندی:

ما در این مقاله تلاش خویش را کردیم که یک تعریف جامع و کلی از گنج یابی برای شما ارائه دهیم، کاربرد نقشه ها و گنج یاب ها را برایتان توضیح دهیم و در آخر ارتباط گنج یابی را با بازی های محیطی و گرگراک بیان کنیم.

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

نویسنده: میویس.

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده
مهیار گفت:
دیگه دفعه بعدی من برنده میشم!
مجید گفت:
جریان چیه؟
    مدیریت گفت:
    از طریق پیج اینستاگرام استوری و پست ها رو دنبال کنید
محمد گفت:
منم میام بازی...از کجا باید شروع کنم
    مدیریت گفت:
    پیج اینستاگراممون رو دنبال کنید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش