فیلم بازی های محیطی یعنی چه و به چه نوع فیلم هایی گفته می شود؟

فیلم بازی های محیطی

قبلا در مقاله‌ای، به معرفی فیلم بازی های محیطی پرداختیم؛ این فیلم ها با ژانر و موضوعی که دارند، بازی هایی را درون خود جا داده‌اند که محیطی هستند.

امروز نیز می خواهیم فیلم های بیشتری را در این ژانر به شما معرفی کنیم و به تجزیه و تحلیل آن ها بپردازیم.

 

فیلم بازی های محیطی

 

فایده فیلم بازی های محیطی در چیست؟

دلیلی که باعث نوشتن این مقاله شده است، صرفا معرفی و سرگرمی نیست؛ بلکه بیشنر آشنا شدن شما خوانندگان عزیز با بازی های محیطی است. ممکن است بسیاری از این فیلم ها را که قرار است در ادامه مقاله به شما معرفی کنیم را دیده باشید و یا کنجکاو شوید و به سراغشان بروید. بنابراین باعث آشنا شدن شما با این سبک از بازی نیز خواهد شد.

 

فیلم های جدید

 

فیلم بازی های محیطی چگونه هستند؟

فیلم ها و یا سریال هایی وجود دارند که سناریوی آن ها علنا به یک موضوع می پردازد؛ زنده ماندن و پشت سر گذاشتن چالش ها! اکثریت این چالش ها زیر شاخه‌ای هستند از بازی های محیطی؛ همانند سریال (ماهی مرکب) که فکر می کنم کمتر کسی آن را ندیده باشد.

شما همچنین می توانید مقالات زیر را مطالعه کنید:

 

فیلم بازی های محیطی و ارتباط آن ها با یک دیگر

بردگیم با ژانر اتاق فرار

اتاق فراری به نام گنج کارت

دریچه‌ای به دنیای بازی های محیطی

اتاق فرار و تفاوت آن با بازی محیطی

بازی محیطی چیست؟

فواید بازی محیطی

 

 

معرفی فیلم بازی های محیطی

Alice In Borderland

 

خیلی از شما ممکن است که این سریال را دیده باشید؛ (آلیس در سرزمین مرزی) جزو آن دسته از فیلم هایی بود که زمان انتشارش سر و صدا زیاد به پا کرد و همچنان نیز سریال محبوبی به شمار می آید، حتی با این که فصل های آن به اتمام رسیده است!

سریال آلیس در سرزمین مرزی، در تاریخ ده دسامبر 2020 و توسط کشور ژاپن اکران و منتشر شد؛ کارگردان این فیلم، شینسوکه ساتو (Shinsuke Sato) توانست سریالی پر طرفدار را برای دوست داران این ژانر خلق کند و دنیایی از چالش را به تصویر بکشد، هر چند که این سریال بر اساس یک مانگا الهام گرفته شده است اما کارگردان این فیلم به خوبی اقتباس خود را انجام داده است.

 

خلاصه سریال آلیس در سرزمین مرزی:

(آریسو) پسر نوجوانی است که در دنیای بازی های کامپیوتری غرق شده است؛ همین موضوع باعث مشکلات و اختلافات بسیاری بین آریسو و خانواده‌اش شده است. آریسو دو دوست دیگر هم دارد که نام آن ها (چاتو) و (کاروبه) می باشد و هر کدام از آن ها نیز همانند آریسو مشکلات خود را دارند. این سه دوست، یک روز تصمیم می گیرند که در خیابان های توکیو شر و شیطنتی به پا کنند؛ بعد از خراب کاری‌ای که آن ها راه می اندازند، خود را در یکی از سرویس بهداشتی های عمومی شهر پنهان می کنند و داستان نیز از همین جا برای آن ها شروع می شود... داستانی که جان آن ها را در خطر می اندازد و باعث می شود که بخواهند تن به کار ها و بازی های خطرناکی بدهند و برای زندگی خود بجنگند!

چالش هایی که شخصیت های این سریال، ناچار می شوند پشت سر بگذارند، ژانر و زیر شاخه‌ای از بازی های محیطی را به تصویر می کشد و کاملا یک فیلم بازی های محیطی است.

 

سریال آلیس در سرزمین مرزی

 

The Hunger Games

این مجموعه فیلم نیز جزو آن دسته از فیلم هایی است که در دوره خود و یا حتی شاید همچنان به شدت پر طرفدار بوده و باشد. خود این مجموعه فیلم، اولین قسمتش در تاریخ دوازده مارس سال 2012 انتشار یافت؛ اما قبل تر از آن، کتابی با همین اسم در سال 2008 و توسط نویسنده‌ای به نام (سوزان کالینز) به وجود آمد که همین امر باعث می شود که ما متوجه شویم که با یک اثر اقتباسی دیگر مواجه شده‌ایم. کارگردان این مجموعه (گری راس) است و ما در این فیلم با بازیگران مطرح و مشهوری نیز رو به رو هستیم؛ مانند ( جنیفر لارنس)، (جاش هاچرسون) و...

 

خلاصه فیلم بازی های گرسنگی:

خلاصه این فیلم که بر پایه‌ی کتابی با همین اسم است، درباره کشوری نامشخص به نام (پانم) است؛ اتفاقاتی که در این فیلم می افتد، مربوط به آینده‌ای دور است که در این کشور خیالی پایتختی با افرادی بسیار ثروتمند دارد و دوازده ایالت دیگر تحت ظلم و فقر بسیاری قرار دارند. هر دوازده ایالت به دلایلی مجبور هستند که هر سال یک پسر و یک دختر از سنین 12 تا 18 سال را انتخاب کرده و به پایتخت پانم (که کاپیتول نام دارد) بفرستند. در آن جا بازی برگزار می شود با عنوان (بازی های گرسنگی) که در آن افراد باید با چالش های مرگبار و زیادی دست و پنجه نرم کنند و یک دیگر را قتل عام کنند تا برنده اصلی این مسابقه مشخص شود.

همان طور که مطالعه و مشاهده کردید، موضوعی که در این فیلم وجود دارد و در ژانر بازی های بقا نیز باشد، بسیار آشنا به نظر می رسد... در واقع مراحل و مسابقاتی که در این فیلم برگزار می شود، ما را به یاد بازی های محیطی می اندازد و برای همین هم است که در لیست فیلم بازی های محیطی قرار گرفته است!

 

فیلم هانگرگیم

 

 Escape Room

این فیلم که در ژانر ترسناک است بیشتر، همان طور که از اسمش هم پیداست، درباره یک اسکیپ روم (اتاق فرار) است. این فیلم در تاریخ 4 ژانویه 2019 به انتشار رسید و توسط (آدام روبیتل) کارگردانی شد.

 

خلاصه فیلم اتاق فرار:

یک گروه متشکل از چند مرد و زن خوشگذران که به دنبال تفریح هستند، خبری به گوششان می رسد که باعث می شود بخواهند خود را به چالش بکشند. ظاهرا ساختمانی وجود دارد که فرار از آن غیر ممکن و نشدنی است؛ اما هر کس که موفق به حل رمز و رموز آن مکان شود، به عنوان پاداش، جایزه‌ای 10 هزار دلاری را برنده خواهد شد.

همان طور که می دانید، اتاق فرار یکی از زیر شاخه های بازی محیطی است و محتوای این فیلم نیز به همین موضوع (اتاق فرار) اشاره دارد؛ همین هم موجب شده است که نام این فیلم، امروز و در این مقاله، تحت عنوان (فیلم بازی های محیطی) برای شما عزیزان قابل مشاهده باشد.

 

فیلم ترسناک اتاق فرار

 

جمع بندی:

ما امروز در این مقاله، فیلم و سریال هایی را به شما معرفی که به آن ها (فیلم بازی های محیطی) می گوییم؛ این فیلم ها عموما به موضوعاتی همچون: حل کردن معما ها و پازل ها و تلاش برای بقا می پردازند و چالش برانگیز هستند. اگرچه دلیل اصلی این مقاله آشنایی بیشتر شما با ژانر بازی محیطی بوده است، اما امیدوارم که از آن لذت برده باشید و همچنین اگر تا به حال این فیلم ها را ندیده‌اید، به لیست فیلم هایی که باید برای آخر هفته در لیست خود جای دهید، قرار گیرد. فیلم بازی های محیطی ژانری سرگرم کننده و هیجان انگیز است که تماشا کردنشان خالی از لطف نیست.

نویسنده: میویس.

 

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش