بازی و ورزش ، تفاوت و ارتباط میان این دو در چیست؟!

بازی و ورزش

امروز و در این مقاله قصد داریم که به شباهت ها و تفاوت های میان بازی و ورزش بپردازیم و بدانیم که هر کدام چه کاربرد و اهدافی دارند؛ این دو را از هر جهت مورد بررسی قرار دهیم و یک تعریف جامع به همراه مثال برایتان بیاوریم.

اما نخست بهتر است که بدانیم تعریف هر کدام، یعنی بازی و ورزش در چه چیزی است؟!...

 

-تعریف بازی چیست؟

بازی ها بخش جدایی نا پذیزی از زندگی ما انسان ها هستند؛ برای کودکان این بخش بسیار گسترده تر و مهم تر نیز می باشد اما برای افراد بزرگ سال هم بازی بخش مهمی به شمار می آید و برای برخی دیگر زندگی بدون بازی ها غیر ممکن و نشدنی به نظر می آید!

بازی ها امروزه به انواع مختلفی تقسیم بندی شده‌اند و مثال بارز آن: بازی های فکری، کامپیوتری و بازی های محیطی هستند که فقط بخش کوچکی از این دسته بندی گسترده هستند.

هر سبک بازی می تواند فواید و عواقب خودش را داشته باشد و همچنین کاربرد های خویش را در زندگی انسان جا دهد...مهارت های مختلف را پرورش دهد و حتی از نظر روحی انسان را تامین کند.

هدف از بازی کردن شاید برای برخی ها صرفا سرگرم شدن باشد اما برای خیلی های دیگر جزوی از زندگی و حتی کسب درآمد آن فرد باشد؛ اما هدف کلی یک بازی تفریح و سرگرمی است!

بر خلاف باور خیلی ها، بازی ها به هیچ عنوان صرفا مختص به گروه خاصی (از جمله کودکان) نیستند و حتی خیلی از سبک بازی ها هستند که برای افراد بزرگسال طراحی و ارائه شده‌اند.

 

بازی یعنی چه

 

-تعریف ورزش چیست؟ 

 

ورزش کردن در لغت هم پیدا است که به چه معنایی است...

(ورزش کردن) و یا (ورز دادن بدن!) به هر گونه فعالیت جسمانی و فیزیکی گفته می شود که تحرک داشتن عضو جدایی نا پذیز در آن است!

ورزش کردن نیز می تواند زیر شاخه و اهداف مختفلی را شامل شود و باز هم جزو موارد بسیار مهمی در زندگی انسان است؛ چرا ورزش کردن نیز می تواند آدمی را چه از نظر جسمانی و چه از نظر روحی و حتی ذهنی در شادابی و سلامتی نگاه دارد.

همان طور که می دانید ورزش شاخه و تقسیم بندی به شدت گسترده‌ای دارد و نمونه بارز آن نیز شامل: شنا، ورزش های رزمی و بوکسینگ، یوگا و حرکات کششی و حتی پیاده روی ساده می شود.

هدف از ورزش کردن می تواند برای هر فردی متفاوت باشد؛ ممکن است خیلی ها با خود فکر کنند که ورزش صرفا فقط برای تناسب اندام و کاهش وزن می باشد... در صورتی که ورزش حتی می تواند یک سبک زندگی باشد و نه تنها فقط برای کاهش وزن کاربرد ندارد بلکه برای امور یک زندگی روزمره جزو ملزومات است!

جالب است بدانید که خیلی از انسان ها حتی برای اوقات فراغت و تفریح خود نیز به سمت ورزش می روند و مسابقاتی سالانه در خصوص رشته های ورزشی به شکل های استانی، کشوری و حتی جهانی برگزار می شوند.

همچنین هر کس می تواند انتخاب کند که به صورت فردی ورزش کند و یا گروهی...

 

ورزش یعنی چه

 

تفاوت های میان بازی و ورزش

از اصلی ترین موضوعاتی که می تواند میان بازی و ورزش تفاوت ایجاد کند، اهداف آن ها است؛ همان طور که قبل تر گفتیم بازی و ورزش جفتشان جزو موضوعاتی هستند که برای زندگی انسان ها لازم و مفید هستند، اما تفاوت هایی نیز میان این دو وجود دارند...

 

بالا تر گفتیم که هدف بازی در زندگی انسان سرگرم شدن و تفریح است، در صورتی که ورزش می تواند فرم جدی تری در زندگی هر فرد داشته باشد!

موضوع بعدی که می تواند یک تفاوت محسوب شود، زمان اجرای هر کدام از این ها (بازی و ورزش) می باشد؛ مثلا در بازی شما معمولا کمتر متوجه فشاری می شوید که بر جسمتان وارد می شود، حتی شاید بیشتر لذت ببرید و غرق در حال خوش شوید!

اما در ورزش خصوصا زمانی که شما حرکات سنگین و پر از تحرک انجام می دهید، حتی کوچک ترین تغییری که در ضربان قلب و هر آن چه که مربوط به سیستم بدنی شما می شود را حس می کنید؛ مثلا زمانی که می دوید نسبت به تعریق، تند شدن تنفس و ضربان خود آگاه می شوید.

نکته بعدی در آن است که بازی ها بیشتر بر قدرت، عملکرد و مهارت های ذهنی و فکری افراد تاثیر می گذارند، اما ورزش بیشتر تاثیر خود را بر جسم می گذارد.

 

تفاوت میام بازی و ورزش

 

شباهت های میان بازی و ورزش

حالا که تعریف و تفاوت های میان بازی و ورزش را گذراندیم، فکر می کنم زمانش رسیده باشد که به ارتباط و شباهت های آن ها بپردازیم...

الف) هم بازی و هم ورزش برای جسم و روح هر فرد جزو ملزومات هستند.

ب) بازی و ورزش هر دو می توانند موجب شادابی وسلامتی باشند.

پ) در بازی های پر تحرک (همانند بازی های محیطی) حرکات ورزشی بسیار استفاده می شود.

ت) خیلی از بازی ها ورزشی برای ذهن انسان ها هستند.

 

شباهت میان بازی و ورزش

 

نویسنده: میویس. 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده
مهدی گفت:
واقعا خیلی جالب بود اصلا به ارتباطشون تا حالا فکر نکرده بودم...
سهیل گفت:
من عاشق جفتش باهمم
    مدیریت گفت:
    کار خوبی می کنید
علیرضا گفت:
هم بازی هم ورزش...دوتاشو دوس دارم
    مدیریت گفت:
    بسیار هم عالی

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش