بازی های هیجان انگیز که قادر به فراموش کردنشان نخواهید بود!

بازی های هیجان انگیز

اگر چه در نسل جدید راه های متنوع و زیادی برای به وجود آوردن هیجان و دوپامین در زندگی وجود دارد؛ اما به قطع می توان گفت که ایجاد هیجان از طریق بازی کردن، سالم ترین و راحت ترین روش ممکن است...

امروز ما در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع بازی های هیجان انگیز و سالم بپردازیم و آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

 

بازی هیجان انگیز

 

تصور زندگی فاقد هیجان و شور و نشاط واقعا سخت است؛ این که هیچ چیزی نتواند آن طور که باید در وجود انسان حس سر زندگی را ایجاد نماید می تواند به مرور زمان موجب انزوا و افسردگی شود... متاسفانه امروزه ما شاهد آن هستیم که خصوصا در نسل جوان هیچ شوق و انگیزه‌ای باقی نمانده است.

برای این پدیده می توان گفت دلایل متعدد و گسترده‌ای وجود دارد؛ یکی از این دلایل جوی است که فضای مجازی به وجود آورده است... دنیایی پر از پیشرفت های جور وا جور که برخی از آن ها باور کردنی نیستند و در ظاهر، رنگی اما در باطن پر از زیان و آسیب های پنهان، مخصوصا برای افرادی که سواد رسانه کافی برای استفاده از سوشال مدیا (فضای مجازی) را ندارند!

حالا در چنین شرایطی است که شاید یک چیز کوچک در حد یک بازی هیجان انگیز که از قضا توانایی آن را هم دارد که افراد را دور یک دیگر جمع کند، به کار می آید.

 

زیان های فضای مجازی

 

انواع بازی های هیجان انگیز

بازی های هیجان انگیز می توانند انواع مختلفی را شامل شوند:

بازی های دسته جمعی یا گروهی

بازی های فردی

کنسولی و اندرویدی

و حتی بازی های هیجان انگیز محیطی...

همچنین پیشنهاد می شود که اگر نمی دانید بازی های محیطی به چه نوع بازی هایی گفته می شود، مقاله (بازی محیطی چیست؟) را مطالعه نمایید.

بهترین زمان برای بازی های هیجان انگیز

بهترین زمان برای آن که بخواهید یک بازی هیجان انگیز را تجربه کنید زمانی است که در حال گذراندن اوقات فراغت و بیکاری هستید و حوصله‌تان نیز سر رفته است؛ در همچین شرایطی است که می توانید به جای اسکرول کردن اکسپلور اینستاگرام خود، به سراغ بازی های مفید بروید تا هم سرگرم شوید و هم مهارتی کسب کنید...

به این فکر نکنید که این بازی ها می توانند بعد از مدتی خسته کننده شوند! مطمعن باشید بعد از مدتی به خودتان می آیید و متوجه می شوید که حتی روحیه‌تان هم به سمت و سوی مثبتی رفته و نه تنها کسل تر نمی شوید بلکه شاداب تر از پیش خواهید شد.

 

بازی های مفید

 

بهترین بازی های هیجان انگیز کنسولی

حالا که بحث به این نقطه رسیده است بهتر است سری به لیست پر طرفدار ترین بازی های هیجان انگیز کنسولی (پلی استیشن، ایکس باکس و...) بزنیم؛ اگر شما هم از بازی های کنسولی و مجازی، بیشتر لذت می برید پس واجب است که این لیست را مطالعه کنید!

 

God of war

اگر بخواهم رو راست باشم باید بگویم که فکر نمی کنم کسی در این دنیا وجود داشته باشد که اسم بازی (God Of War) را تا به حال نشیده باشد و گیمری نیز باقی مانده باشد که این بازی را انجام نداده باشد!

پس این بازی هیجان انگیز از هر نظر شناخته شده است و توضیح اضافه‌ای نمی دهم؛ اما لازم به ذکر است که این بازی یک اثر فراموش نشدنی  و تکرار نشدنی است...

بازی‌ای در سبک اکشن/اساطیری و پر از هیجان، با گرافیکی بالا و خط داستانی بی نظیر! پس می توان بدون اغراق گفت که این بازی دارای نبرد هایی است با هیجان به شدت بالا و مراحل یونیک و غیر تکراری.

این بازی به عنوان برترین بازی برای کنسول پلی استیشن4 شناخته و نام برده می شود.

 

بازی god of war

 

Celeste

می توان بدون هیچ اغراقی گفت که این بازی جزو بهترین بازی هایی است که هر گیمری می تواند تجربه کند.

تصور کنید با داستانی رو به رو هستید که هر چیزی را در خود جای داده است بدون آن که شلوغ و کلیشه به نظر برسد... بازی (Celeste) در حین آن که یک خط داستانی معمایی و پر هیجان دارد اما به وقتش می تواند طوری آرامش را در وجود شما زنده کند که فکر کنید امکان ندارد این بازی، همان بازی چند دقیقه پیش باشد!

لاین استوری (خط داستانی) متفاوتی که این بازی دارد و چالش هایی که مهارت های انسانی و معنوی هر فردی را می آزماید باعث شده است که این بازی هیجان انگیز به عنوان یکی از بهترین بازی های کنسولی شناخته شود.

 

بازی celeste

 

بهترین بازی های هیجان انگیز اندروید

Beyound This Side

حالا که رسیدیم به بهترین بازی های اندرویدی، بهتر است معرفی را با یک بازی ایرانی شروع کنیم...

بازی (Beyound This Side) یک بازی معمایی و چالش بر انگیز می باشد و راجع به فردی است که باید به دنبال سرنخ هایی باشد که وی را به پیدا کردن همسر گم شده‌اش نزدیک می کند. داستان این بازی هیجان انگیز واقعا بسیار جالب است و هم اکنون شما می توانید از پلتفرم هایی نظیر: کافه بازار و گوگل پلی، این بازی را یافته و به صورت رایگان دانلود کنید.

 

بازی beyound this side

 

Vector Series

بدون اغراق می توان گفت که بازی هایی که در سبک رانر (Runner) هستند، جزو هیجان انگیز ترین و شاید حتی محبوب ترین بازی های اندرویدی و مجازی به شمار می آیند.

بازی هیجان انگیز (Vector Series) نیز جزو همین دسته قرار می گیرد و همانند خیلی از بازی های رانر دیگر، موانع سر راه کاراکتر (شخصیت) شما چالشی هستند که برای بازیکن هیجان را به ارمغان می آورند!

 

بازی vector series

 

بهترین بازی های هیجان انگیز محیطی و برد گیم ها

فکر می کنم زمانش رسیده باشد که به سراغ بازی هایی برویم که در کنار هیجان انگیز بودنشان یک مزیت دیگر را هم داشته باشند؛ و این مزیت دسته جمعی بودن آن ها است...

تصور کنید که با دوستان و یا خانواده در حال گذراندن اوقات فراغت خود هستید و نیازمند یک بازی هیجان انگیز و جالب هستید.

یکی از این بازی ها می تواند مافیا باشد!

بازی مافیا جدا از هیجان انگیز بودنش قطعا یک دلیل محکم برای محبوب بودنش دارد؛ افزایش مهارت های ذهنی و بالا تر رفتن عملکرد های شما یکی از این دلایل است.

امروزه بازی مافیا در هر جمعی انجام می شود و به شدت محبوب است.

بازی بعدی که یک برد گیم است بازی (جنگا) و یا همان برج هیجان است که همان طور که از اسمش هم پیداست، یک بازی به شدت هیجان انگیز است و نیاز به قدرت تمرکز بالا و تصمیم گیری سرعتی دارد.

بازی جنگا هم برای کودکان و هم برای بزرگ سالان یک بازی به شدت مفید و جالب است و در دورهمی ها نیز می توان از آن استفاده نمود... همچنین اگر علاقمند هستید که درباره تاریخچه بازی جنگا بدانید می توانید مقاله (تاریخچه پیدایش جنگا) را مطالعه کنید.

 

بازی جنگا

 

جمع بندی

در ابتدای این مقاله ما به تعریف و کاربرد بازی های هیجان انگیز پرداختیم، انواع آن را نام بردیم و همچنین بهترین بازی ها را در این سبک (چه کنسولی، برد گیم، اندروید و محیطی) برایتان نام برده و معرفی نمودیم؛ امیدوارم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

نویسنده: میویس.

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده
آرمیتا گفت:
چه بازیای جالبی
مهیار گفت:
گاد او وار و عشقههه
سپیده ودوی گفت:
این بازی ایرانیه خیلی باحال بود من تا اخر رفتمش
مهتاب گفت:
یادش بخیر بازی های گروهی که انجام میدادیم
علیرضا گفت:
بازی های خوبی هستن ولی من جنگا و مافیا رو از بینشون بیشتر دوست دارم

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش