بازی های هیجانی فکری | جالب ترین بازی های کنسولی!!

بازی های هیجانی فکری

زمانی که به عنوان یک بازیکن و یا گیمر (Gamer) قدم درون دنیای شگفت انگیز بازی ها می گذاریم، چه چیزی می خواهیم؟! چه چیزی بیشتر از همه می تواند توجه ما را به سوی خویش جلب کند؟ آیا صرفا همین که بازی قابلیت این را داشته باشد که بخواهد بازیکن را سرگرم و مشغول نگه دارد کافی است؟ از نظر من شاید مابقی بازی ها صرفا بتوانند شما را برای ساعتی سرگرم کنند، اما بازی های هیجانی فکری، حرف اول را می زنند؛ چرا که توانایی آن را دارند که جدای از سرگرم کردن، چیزی را نیز به مخاطب خود بی آموزند.

 

بازی جدید

 

یک بازی هیجانی خوب قادر است بازیکن خود را ترغیب نماید که بازی را ادامه دهد، اما یک بازی هیجانی فکری، می تواند چیزی بیشتر از هیجان را به گیمر هدیه دهد.

امروز، در این مقاله، قصد داریم به لیستی از بهترین بازی های هیجانی فکری، بپردازیم و آن ها را به شما معرفی کنیم...

 

برترین بازی های هیجان انگیز فکری

Inside

 

اگر پیش از این بازی معروف لیمبو (Limbo) را بازی کرده باشید و از آن نیز لذت برده باشید، قطعا از بازی Inside  لذت می برید.

این بازی ساخته استودیو (Play Dead) است و گرافیکی مشابه به بازی لیمبو دارد؛ اما قابلیت بیشتر و منحصر به فردی در جذب مخاطب خود دارد و چنان شما را در خود غرق می کند که واقعا شاید کم ترین گیم و بازی‌ای چنین توانایی داشته باشد!

شما در این بازی، کنترل پسر بچه‌ای را بر عهده دارید و باید به او کمک کنید که چالش ها و معما ها را پشت سر بگذارد؛ داستان اصلی بازی از این قرار است که شما در یک محیطی قرار گرفته‌اید که دچار یک آخرالزمان شده است! شخصیت اصلی بازی (یا بهتر است بگویم تنها شخصیت بازی) فقط توانایی پریدن و حرکت به سمت راست را دارد و برخی اوقات نیز می تواند یک سری از اشیا را بگیرد... اما معما های به شدت خلاقانه و تفکر بر انگیز به خوبی توانسته‌اند این نقص را پنهان کنند.

معما هایی که در کنار چالش بر انگیز بودنشان، هیجان را نیز برای مخاطب خود به ارمغان می آورند و تناسبی که در جای جای بازی وجود دارد باعث می شود که این بازی در لیست بازی های هیجانی فکری قرار بگیرد.

 

بازی inside

 

Out Last

احتمالا تعجب نکرده باشید از این که در این لیست، یک بازی از ژانر ترسناک هم حضور پیدا کرده باشد؛ چرا که بازی های ترسناک دو عنصر اصلی این فهرست، یعنی هیجان و معمایی بودن را اصولا شامل می شوند.

داستان بازی اوت لست درباره یک ژورنالیست و خبرنگار است که می خواهد یک گزارش از یک بیمارستان روانی (به اسم Mount Massive) تهیه و پخش کند؛ دیری نمی گذرد که این تحقیق، تبدیل به فرار و گریزی جنون وار می شود و شما به عنوان یک گیمر، حتی اصلحه‌ای برای دفاع کردن از خود در طول بازی ندارید و تنها کاری که از دستتان بر می آید، فرار کردن است!

حالا تصور کنید که در کنار این فرار کردن از دست افرادی که حتی ماهیت آن ها چندان مشخص نیست، با در های بسته‌ای رو به رو می شوید که پیدا کردن کلید آن ها، یک درگیری فکری دیگر را به شما می افزاید.

در هر صورت نمی توان گفت که بازی اوت لست، بهترین بازی در ژانر خودش است... اما به خاطر هیجان بالای آن و داستان پردازی فکری که دارد، در لیست بازی های هیجانی فکری قرار می گیرد.

 

بازی out last

 

Rise Of The Tomb Raider

اگرچه می توان گفت که تمامی سری های Tomb Raider  هم فکری هستند و هم هیجانی، اما این چپتر از این بازی، به خاطر تصویر پردازی زیبا و داستانی که دارد می توان گفت برتر بودن خود را اثبات نموده است...

لارا کرفت، شخصیت اصلی سری بازی های تامب رایدر، در این قسمت به شهری قدم می گذارد که او را به چالش های زیادی می کشد؛ تقریبا می توان گفت که لارا در لبه مرگ قرار می گیرد و هیجان واقعی نیز در همین مرحله اتفاق می افتد!

معمایی بودن هم که جزو جدایی ناپذیر از بازی های Tomb raider است و کاملا منطقی است اگر بخواهیم بگوییم این بازی لایق ترین برای قرار گرفتن در لیست بازی های هیجانی فکری است.

 

بازی tomb raider

 

White Night

این بازی نیز در سبکی مشابه به سری بازی های سایلنت هیل (Silent Hill) ساخته شده است؛ این بازی ترسناک و ماجراجویانه در فضایی سیاه و سفید اتفاق می افتد. داستان این بازی، حول و محور رکود بزرگ دنیا قرار گرفته است؛ کاراکتر اصلی بازی (که از قضا بی نام و نشان است) باید با موضوعات مختلف زیادی دست و پنجه نرم کند!

از قاتل های سریالی گرفته است تا خانه های تسخیر شده و جن زده و... شاید بتوان گفت که کاراکتر اصلی بازی، یک کار آگاه است اما هدف اصلی این کارآگاه نیز مشخص نیست.

تقریبا می توان گفت که این بازی، باگ ها و نقص های زیادی دارد، اما در هر صورت چیزی را درون خودش جای داده است که بخواهد آن را در فهرست بازی های هیجانی فکری قرار دهد و یکی از آن ها، زمانی است که شما باید با معما ها و حمله ارواح مقابله کنید.

شما همچنین می توانید مقالات زیر را مطالعه کنید:

 

پک من یک بازی قدیمی اما تکرار نشدنی!

بازی های هیجان انگیز

بازی فکری چیست؟

بازی های جدید رایانه‌ای

بازی های نوستالژی

برترین بازی های ویدئویی

گیرا ترین گیم پلی ها از نظر داستانی

سخت ترین بازی ها

بازی ترسناک مجازی

 

بازی white night

 

The Room

بازی اتاق و یا همان (The Room) می تواند برای شما یک تجربه مجازی و تقریبی از اتاق فرار (اسکیپ روم) ها باشد.

شما در این بازی، در اتاقی قرار گرفته‌اید که برای خارج شدن از آن باید پازل ها و معما های مختلف را پشت سر بگذارید؛ اما نکته اصلی این است که این معما ها به هیچ عنوان راحت نیستند!

اما نمی توان سخت بودن این چالش ها را به عنوان یک عیب و ایراد در نظر گرفت چرا که به جذابیت این بازی افزوده‌اند...فضایی که تقریبا شبیه سازی شده اتاق فرار های امروزی است و معما هایی که می تواند باعث درگیری فکری مخاطب شود، مسبب این شده است که امروز و در این مقاله، خود این بازی نیز بخواهد در لیست بازی های هیجانی فکری قرار بگیرد.

 

بازی the room

جمع بندی:

امروز ما در این مقاله، تلاش خود را کردیم که برای شما عزیزان فهرستی تهیه کنیم از برترین بازی های هیجانی فکری؛ این بازی های جدای از سرگرمی، توانایی ایجاد چالش برای مخاطب را دارند و بازی کردن آن ها بسیار لذت بخش تر است... پس به لیستی کوتاه از بازی های هیجانی فکری پرداختیم، امیدوارم لذت برده باشید.

نویسنده: میویس. 

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده
ج.م گفت:
بازی شب سفسد واقعا خیلی باحاله، بهتون پیشنهادش میکنم
هومن گفت:
عالی
دانیال قهرمانی گفت:
از اینکه باری به دوش خودتون گذاشتین و در این مسیر پر پیچ و خم پا گذاشتین از شما تقدیر و تشکر میکنم و به نوبه خود از فعالیت های شما پشتیبانی می کنم و لرزوی پایداری و تندرستی برای شما را دارم.
محسن خان زبل گفت:
خیلی به محتواهایی که گذاشتید علاقمند شدم تشکر

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش